صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 25
کد خبر: ۲۱۵۱۶۵

ورود ۱۳۷ کامیون امداد به غزه در نخستین روز توافق حماس و اسرائیل

سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که ۱۳۷ کامیون حامل کالا‌های بشردوستانه در اولین روز توقف درگیری ها، وارد غزه شده است.

به گزارش راهبرد معاصر،  در بیانیه دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) آمده است: از امروز که درگیری‌ها متوقف شد، سازمان ملل توانست ارسال کمک‌های بشردوستانه به سراسر غزه را افزایش دهد.

 

اوچا افزود که روز جمعه ۱۲۹ هزار لیتر سوخت و چهار کامیون گاز نیز وارد غزه شد.

 

این نهاد سازمان ملل ادامه داد که ۲۱ بیمار با حال وخیم در یک عملیات پزشکی گسترده از شمال غزه تخلیه شدند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «به صد‌ها هزار نفر با غذا، آب، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام ضروری بشردوستانه امدادرسانی شد.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

 

آتش‌بس موقت چهار روزه میان رژیم اسرائیل و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح امروز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد. این آتش بس موقت قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما