صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۲۴
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 05
کد خبر: ۲۱۶۹۷۰

دست خالی در شمال غزه، صهیونیستها را به جنوب غزه کشاند

یک کارشناس نظامی تاکید کرد به دلیل اینکه صهیونیست‌ها نتوانستند پیروزی در شمال غزه به‌دست بیاورند درحال حرکت به سمت جنوب هستند.

به گزارش راهبرد معاصر، سرلشکر فایز الدویری، کارشناس نظامی شبکه الجزیره در تحلیلی نسبت به تحرکات ارتش صهیونیستی گفت که ارتش اشغالگر در مدیریت جنگ در نوار غزه ناتوان است.

 

الدویری در تحلیل خود تایید کرد که غزه به دنبال ویرانی سیستماتیک اسرائیل دستخوش فاجعه‌ای شد که به ۸۰ درصد رسید، اما از سوی دیگر، ارتش اشغالگر از نظر نظامی در دستیابی به اهداف خود موفق نشد و و نتوانست به اهداف خود برسد. صهیونیست‌ها که قصد داشتند جنبش حماس را نابود کنند درحال حاضر می‌بینند که حماس نسبت به گذشته ضعیفتر نشده است.

 

او اعلام کرد: اشغالگران از دو جهت به محله الشجاعیه (شرق غزه) حمله کردند تا آن را از محله الزیتون جدا کنند و سپس عملیات نیرو‌هایی را که از بیت لاهیه در شمال نوار غزه می‌آیند تسهیل کنند.

 

الدویری افزود: ارتش اشغالگر به نقطه‌ای در شمال نوار غزه رسیده است که از آنجا قادر به پیشروی عمیق نیست و دسترسی به محله‌های الشجاعیه و الزیتون، غزه قدیم و اردوگاه جبالیه دشوار است.

 

این کارشناس نظامی تکرار کرد که نبرد زمینی در جنوب نوار غزه خشونت آمیزتر، گسترده‌تر و وحشیانه‌تر از آنچه در شمال رخ داد خواهد بود، زیرا اشغالگران قادر به کنترل مناطقی نیست که وارد شده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما