صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۳۰
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 06
کد خبر: ۲۱۷۱۴۷

موشه یعلون: در شرایط دیوانه‌واری قرار داریم

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی شرایط رژیم را شرایط دیوانه‌واری توصیف کرد که رهبران رژیم صهیونیستی قابلیت مدیریت جنگ را در آن ندارند.

به گزارش راهبرد معاصر، پایگاه عبری‌زبان آیس در یادداشتی در رابطه با شرایط بغرنج رژیم صهیونیستی و اتهامات متقابل مسئولین این رژیم به یکدیگر در مقصر بودن در وقوع شکست 7 اکتبر نوشت: ما همگی کاملاً دیوانه شده‌ایم، همه ما گناهکاریم این‌قدر به یکدیگر حمله نکنید.

 

توم ناحوم نویسنده در نوشتار خود ادامه داد: از موشه یعلون وزیر جنگ اسبق پرسیده شد، آیا این دو (نتانیاهو و گالانت) به‌شکل مناسب و حرفه‌ای جنگ را مدیریت می‌کنند، که پاسخ داد: ببینید، ما در شرایط دیوانه‌واری قرار داریم، ازاین‌رو من از همان ابتدای جنگ هشدار دادم، این کابینه قادر به مدیریت این جنگ نیست و به‌طور حتم این نخست وزیر هم در قواره مدیریت جنگ نمی‌باشد.

 

در ادامه این نوشتار آمده است، موشه بوگی یعلون به‌عنوان وزیر جنگ اسبق به انتقادات گزنده خود علیه نخست وزیر نتانیاهو مشهور است، وی چهار روز پیش هم در شبکه 12 تلویزیون گفته بود: من این هفته نسبت به عملکرد گانتس و آیزنکوت هم دچار سرخوردگی شدم، آنها به این خاطر وارد کابینه شدند چون می‌دانستند کابینه کارآمدی نیست، نتانیاهو که صرفاً در تکاپوی حفظ جایگاه سیاسی خویش است، بن‌گویر و سموتریچ هم که اصلاً کارآمدی در مورد انجام عملیات جنگی ندارند.

 

در پایان این نوشتار هم آمده است، یعلون در صفحه خود در ایکس هم خطاب به اعضای لیکود نوشت:‌ ای اعضای لیکود، ‌ای اعضای کنست، به‌شهادت هداس کلاین، یوزی آراد، ژنرال گی تسور (در مورد پرونده فساد نتانیاهو معروف به پرونده 1000) گوش دهید، چرا می‌گذارید نتانیاهو اسرائیل را ویران کند، او ما را بنا به میل‌وهوس‌های خود به این سو و آن سو می‌برد؟ آیا حاضرید در مورد این دوره تاریک برای فرزندان و نوه‌های خود سخن بگویید؟ به‌پا خیزید و کاری بکنید، آهای ادلشتاین، اردان، برکات و دیختر با شما هستم./ تسنیم

نظر شما