صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 11
کد خبر: ۲۱۷۹۳۸

دشمنان بزرگ مغز را بشناسید

اگر می‌خواهید مغزتان از آسیب خطرناکترین دشمنان در امان بمانند، این مطلب را بخوانید.سلامت مغز یکی از چالش‌های جامعه بهداشت عمومی است.

به گزارش راهبرد معاصر، سلامت مغز یکی از چالش‌های جامعه بهداشت عمومی است. برخورداری از مغز سالم و قدرت حافظه تا پایان عمر، علاوه بر عوامل ژنتیکی، به ترک عادت‌های غلط مرتبط است که در ادامه مطلب با آن‌ها آشنا می‌شوید.

 

لازم است ورزش کنیم؛ ممکن است سخت، وقت‌گیر و شاید کسل‌کننده باشد، اما بدن ما به آن احتیاج دارد. توصیه می‌شود حداقل به طور میانگین ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید.



شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند ورزش به حافظه هم کمک می‌کند و در واقع یکی از معدود تقویت‌کننده‌های حافظه است که تاثیر آن ثابت شده است.



نگران نوع حرکات ورزشی هم نباشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که حرکاتی انجام دهید که حتماً عرق کنید. اما بهترین نوع تمریناتی که باید روی آن تمرکز کنید ورزش هوازی است. ورزش هوازی برای بالا بردن ضربان قلب و پمپاژ اکسیژن بیشتر در بدن، بسیار مفید است.

 

اندازه مغز ما با افزایش سن، در هر ده سال تقریباً پنج درصد کاهش می‌یابد و انجام حرکات ورزشی به مبارزه با این کاهش و حفظ عملکرد‌های شناختی ما کمک می‌کند.

 

به طور کلی، تمام این مکمل‌های تقویت کننده حافظه که در همه جا تبلیغ می‌شوند، تنها چیزی را که تقویت می‌کنند، کیف پول سازنده است. شواهد موثقی از اینکه این مکمل‌ها واقعاً به سطح حافظه ما کمک می‌کنند در دست نیست.

همچنین شواهد نشان می‌دهد که این مکمل‌ها نه‌تنها فوائد چندانی ندارند، بلکه در بیشتر موارد آسیب‌زننده هم هستند. ممکن است با سایر دارو‌هایی که مصرف می‌کنیم هم در تداخل باشند. از این رو حتماً قبل از استفاده از حتی مکمل‌های گیاهی، با پزشک خود صحبت کنید تا بتواند به شما در جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی ناخوشایند آن کمک کند.

/ صد آنلاین

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: