صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۱۲
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 10
کد خبر: ۲۱۸۹۵

پارلمان انگلیس سر انجام تعلیق شد

در پی تلاش نخست‌وزیر انگلیس برای برداشتن موانع اجرای برگزیت در تاریخ مقرر، پارلمان این کشور به مدت 5 هفته به حالت تعلیق در می‌آید.
به گزارش راهبرد معاصر؛ در ادامه بن بست‌ها در اجرای برگزیت، پارلمان انگلیس در آخرین ساعات شب گذشته تعلیق شد.

 

تعلیق پارلمان انگلیس پس از آن صورت گرفت که نمایندگان طرح بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کردند و پس از این رای گیری وارد تعلیق پنج‌ هفته‌ای خود شدند.

 

درخواست برای تعلیق پارلمان انگلیس پیشتر از سوی بوریس جانسون، نخست وزیر اعلام شده و به تائید ملکه این کشور رسیده بود و با توجه به تائید صورت گرفته، نمایندگان پارلمان انگلیس از امروز به مدت یک ماه به تعطیلی اجباری خواهد رفت.

 

در عین حال قانونگذاران انگلیس اما پیش از تعلیق پنج هفته‌ای پارلمان، طرح جانسون را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پیش از موعد مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رد کردند و قانونی را اجرایی کردند که از اجرای برگزیت بدون توافق جلوگیری می‌کند.

 

براساس قوانین پیشین، قرار است انگلیس تا روز ۳۱ اکتبر چه با توافق و چه بدون از اتحادیه اروپا خارج شود، اما مصوبه تازه پارلمان این قانون را تغییر می‌دهد و نخست وزیر را وادار می‌کند برگزیت را تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ عقب بیاندازد، مگر آنکه تا روز ۱۹ اکتبر یک توافق از سوی نمایندگان تصویب شود، که با توجه به زمان محدود باقی مانده دستیابی به یک توافق میان لندن و اتحادیه اروپا غیرمحتمل به نظر می‌رسد.

 

جانسون متقابلاً اعلام کرد در پاسخ به تصویب این قانون در پارلمان، 15 اکتبر (23 مهر) انتخاباتی زودهنگام برگزار خواهد کرد.

 

سخنگوی دولت انگلیس روز دوشنبه تأکید کرد علی‌رغم قانونی که هفته گذشته توسط پارلمان به تصویب رسیده است، جانسون زمان اجرای برگزیت را تمدید نخواهد کرد.

 

از سوی دیگر جانسون بارها اعلام کرده است برگزیت با توافق را به اجرای آن بدون حصول توافق ترجیح می‌دهد. از این رو تلاش داشت برای شرط اتحادیه اروپا برای پذیرش توافق برگزیت به نام «ترتیبات پشتیبان» که شامل ضمانت جلوگیری از بسته شدن مرز بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند بود، اما پارلمان انگلیس در زمان نخست‌وزیری «ترزا می» سه بار آن را رد کرده بود، یک طرح جایگزین پیدا کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: