صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۳۲
  • سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲
  • Tuesday 19 December 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 19
کد خبر: ۲۱۹۱۶۱

سرلشکر صفوی: باید فرهنگ دفاع مقدس را برای جوانان بازگو کنیم

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی گفت: هدف از برگزاری نهضت خاطره‌گویی بازگو کردن فلسفه رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و هنر ما این است که در نهضت خاطره‌گویی، فرهنگ دفاع مقدس را برای جوانان بازگو کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، 28 آذرماه)‌ ر همایش نقش بسیج و قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس گفت: از فرمان فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) برای راه‌اندازی نهضت خاطره‌گویی هفت سال می‌گذرد و امروز هشتمین همایش کلاس نهضت فصلی خاطره‌گویی است. سخنرانی‌های خوبی در این نهضت خاطره‌گویی شنیدیم و باید از همه این عزیزان تشکر کنم.

 

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی افزود: هدف ما ساختن نسل جوان است زیرا 52 درصد جمعیت ما زیر 40 سال است که جنگ و انقلاب را ندیده‌‌اند و ما با این نهضت خاطره گویی می‌خواهیم تجارب گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که هر دو رویداد تاریخی و بی نظیر هستند را به جوانان انتقال دهیم.

 

سرلشکر صفوی ضمن بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب ها مقایسه کنید؛ انقلاب ما بی‌نظیر بود و رهبری امام خمینی (ره) در دفاع مقدس نیز بی‌نظیر است، ایشان چون تهدید دشمن بالاتر از توان نظامی ما بود‌، بیش از دو میلیون بسیجی و داوطلب را به میدان آوردند و معادلات را تغییر دادند.

 

فرمانده اسبق کل سپاه پاسداران عنوان کرد: جنگ تحمیلی باعث آوارگی بیش از سه میلیون نفر از خانه‌ها و شهر و روستا ها شده بود و این شرایط با مجاهدت‌های مردم و نیروهای مسلح کشورمان تغییر کرد. هدف ما بیان این مجاهدت ها و انتقال تجارب گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: این دو رخداد عظیم از مرزهای ایران بیرون رفت و تبدیل به فرهنگ مقاومت و جبهه مقاومت نه تنها در منطقه بلکه در آمریکای جنوبی شد که امروز آنها مقابل آمریکا ایستاده‌اند؛ فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک جبهه مقاومت از غرب آسیا تا آمریکای جنوبی ایجاد کرده است.

در حال تکمیل.../ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: