صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 26
کد خبر: ۲۲۰۴۵۱

کولاک و یخبندان شدید در آمریکا

طوفان زمستانی با برف سنگین، باران، یخبندان و باد‌های شدید، در مناطق دشت‌ها و شمال غربی آمریکا شرایط را برای سفر‌های در طول تعطیلات آخر سال میلادی خطرناک کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بر اساس گزارش اداره هواشناسی آمریکا، این طوفان امروز سه‌شنبه باد‌های شدیدی با سرعت ۵۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را ایجاد خواهد کرد و در مناطقی سرعت آن می‌تواند گاهی تا ۷۵ مایل در ساعت برسد و منجر به قطع درختان و شکستن خطوط انتقال برق شده و شرایط طوفانی ایجاد کند و این امر سفر را "دشوار یا تقریبا غیرممکن" خواهد کرد.

به گفته اداره هواشناسی آمریکا، در روز سه شنبه بخش‌هایی از ایالت‌های نبراسکا، داکوتای جنوبی، کانزاس، کلرادو و وایومینگ هشدار‌های طوفان برف دریافت کرده اند.

طوفان‌های برف زمانی رخ می‌دهند که بارش برف و باد‌های شدید مداوم حداقل سه ساعت با هم ترکیب شوند و قابلیت دید جلو را به کمتر از یک چهارم مایل کاهش دهند.

اداره هواشناسی آمریکا هشدار داده است: "احتمالا بخش گسترده‌ای از مسیر سفر مردم در خطر طوفان قرار خواهد داشت. "

این اداره به ساکانان این مناطق توصیه کرده است از سفر خودداری کنند. اما اگر مجبور به سفر هستند، وسایل حیاتی را همراه داشته باشند و در صورتی که در جاده‌ها گرفتار شدند، در خودرو‌های خود باقی بمانند.

در همین حال، اداره هواشناسی آمریکا هشدار داده است که در برخی مناطق، خطرات طوفان زمستانی روز سه شنبه از بارش برف به یخبندان تغییر خواهد کرد.

بخش‌هایی از ایالت‌های داکوتا‌ها و مینه‌سوتا تا عصر سه‌شنبه تحت هشدار‌های یخبندان هستند.

این اداره همچنین پیش بینی کرد که از شدت طوفان در سه‌شنبه شب در مناطق مرکزی آمریکا کاسته می‌شود و بیشتر شدت خود را در ابتدای روز چهارشنبه از دست می‌دهد. / ایرنا

نظر شما