صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 01
کد خبر: ۲۲۱۴۲۲

تشدید اختلالات روانی میان صهیونیست‌ها

رسانه‌های عبری زبان از افزایش درخواست‌ها میان صهیونیست‌ها برای دریافت مشاوره‌های روانشناسی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر. رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که مراکز جمعیت صهیونیستی «عران» فعال در زمینه ارائه مشاوره‌های روانشناسی شاهد افزایش درخواست‌ها از سوی صهیونیست‌ها برای دریافت این خدمات بوده است.

 

روزنامه معاریو در این خصوص نوشت: تاکنون مراکز وابسته به این جمعیت ۱۰۰ هزار درخواست برای ارائه کمک‌های مشاوره‌ای دریافت کرده اند. اسراییلی‌ها در سایه تداوم عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای فلسطینی دچار درگیری‌های روانی شده اند.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های عبری زبان، صهیونیست‌ها اذعان کرده اند که طوفان الاقصی باعث شده از لحاظ روانی دچار صدمه و آسیب شوند. دیوید کورن مدیر مرکز روانشناسی مذکور تاکید کرد که مراکز وابسته تاکنون این حجم از درخواست‌ها برای ارائه مشاوره‌های روانشناسی دریافت نکرده بودند. حتی اعضای تیم‌های این مراکز نیز خود با بحران‌های روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: پیامدهای این آسیب‌های روانی میان اسراییلی‌ها طولانی مدت خواهد بود و آن‌ها احساس امنیت نمی‌کنند.

 

علاوه بر صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی نظامیان ارتش غاصب نیز با دیدن شدت عملیات نیروهای فلسطینی در میدان نبرد دچار مشکلات روحی روانی شده اند. چندی قبل منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از تیراندازی یک سرباز بازگشته از جنگ غزه به نیروهای خودی در نتیجه دیدن یک کابوس پرده برداشتند.

 

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که یکی از سربازان تیپ چتربازان که از میدان جنگ غزه بازگشته بود پس از بیدار شدن از یک کابوس شبانه، به صهیونیست‌های دیگر تیراندازی و آنها را مجروح کرد.

 

به تازگی نیز ارتش رژیم صهیونیستی به افزایش تلفات عناصر نظامی این رژیم در جنگ غزه به ضرب گلوله نیروهای خودی اذعان کرد.

 

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲۹ تن از عناصر این رژیم بر اثر آتش نیروهای خودی در درگیری‌های نوار غزه به هلاکت رسیده اند./ مهر

نظر شما