هلاکت ۱۵ اسرائیلی در بمب‌گذاری تونل‌های حماس-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هلاکت ۱۵ اسرائیلی در بمب‌گذاری تونل‌های حماس

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) خبر داد که رزمندگان مقاومت، طی چهار روز گذشته، ۷۱ خودروی نظامی اسرائیلی را منهدم کرده و ۱۶ سرباز صهیونیست را از پای درآورده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 01
کد خبر: ۲۲۱۵۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ وی با اشاره به زخمی شدن ده‌ها نظامی اسرائیلی، از انجام ۴۲ مأموریت نظامی توسط القسام خبر داد که در پی آن، ده‌ها نفر دیگر از این نظامیان کشته شده‌اند.

خبرگزاری شهاب به نقل از ابوعبیده گزارش داد، نیرو‌های القسام دو منزل و دو تونل را بمب‌گذاری کردند که نظامیان اسرائیلی در آن گرفتار شدند و دو پهپد اسرائیلی را هم سرنگون کردند.

گردان‌های القسام ساعتی پیش خبر داد که یک میدان مین برای نظامیان اسرائیلی طراحی کرده بودند که پس از ورود صهیونیست‌ها به آن، مین‌ها را منفجر کردند. این تله انفجاری، در شرق محله «التفاح» شهر غزه طراحی شد و در پی آن، ۱۵ نظامی اسرائیلی کشته شدند.

در تازه‌ترین آماری که رژیم صهیونیستی از تعداد کشته‌های خود منتشر کرده، آمده است که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون، ۵۰۷ نظامی صهیونیست کشته شده‌اند. البته کارشناسان تأکید دارند که آمار واقعی تلفات صهیونیست‌ها به مراتب بیشتر از این عدد است.

در موازات این درگیریها، رزمندگان گردان‌های «شهداء الأقصی» که وابسته به جنبش فتح هستند، محل تجمع نظامیان صهیونیست را در شرق شهر خانیونس، هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

وضعیت نظامیان اسرائیلی به اندازه‌ای در غزه وخیم است که تا کنون چند تیپ خود را از این منطقه خارج کرده‌اند. یک مسئول آمریکایی در توجیه شکست صهیونیستها، گفت که «تصمیم اسرائیل برای خروج بخشی از نیروهایش، یک تحول تدریجی برای عملیات‌هایی است که فشردگی کمتری دارد».

رادیو ارتش اسرائیل روز گذشته خبر داد که ارتش تصمیم گرفته ۵ تیپ رزمی فعال در نوار غزه را مرخص کند، تیپ احتیاط ۵۵۱ و ۱۴ و سه تیپ آموزشی، پنج تیپ مذکور هستند. برخی کارشناسان نظامی پیشتر درباره بی‌نتیجه بودن حمله نظامی در غزه به تل‌آویو هشدار داده بودند.

پیشتر ارتش گردان ۱۳ تیپ گولانی را نیز به دلایل مختلف از جمله تلفات سنگین، از نوار غزه خارج کرده بود. به گفته کارشناسان نظامی هم‌اکنون ارتش اسرائیل حدود ۱۷ تیپ فعال در نوار غزه دارد که مجموع چنین عددی بیش از ۱۰۰ هزار نیرو می‌شود. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده