صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۰۱
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 02
کد خبر: ۲۲۱۶۳۱

اظهارات تازه پوتین در مورد جنگ اوکراین

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید در صورتی که شرایطش از جانب کشور اوکراین پذیرفته شود، خواهان برقراری صلح در این کشور و توقف جنگ است.

به گزارش راهبرد معاصر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته است که نمی‌خواهد به صورت «بی‌پایان» در اوکراین بجنگد با این حال از مواضع خودش هم در این زمینه دست نمی‌کشد و تنها با شرایطی که خودش تعیین می‌کند برای صلح با اوکراین و توقف جنگ آماده است.

 

به گزارش «بلومبرگ» پوتین روز دوشنبه در اظهارات تلوزیونی‌ خود در حین بازدید از یک بیمارستان نظامی در مسکو گفت که از عملکرد ارتش روسیه در اوکراین راضی است چرا که اکنون ابتکارات راهبردی در جبهه جنگ به دست ارتش این کشور بوده است و در عین حال، توان نظامی نیروهای رقیبش در اوکراین هم در حال کاهش است.

 

رئیس‌جمهور روسیه در دفاع از اظهاراتش مبنی بر اینکه ارتش کشورش در جنگ با اوکراین دست بالا را دارد عنوان کرد که در حال حاضر بر حدود یک پنجم از خاک اوکراین مسلط است. با این حال وی اظهار داشت: ما قصد داریم که به درگیری‌های خود پایان دهیم و در اسرع وقت هم برای آن اقدام می‌کنیم. پوتین بر این نکته هم تاکید کرد که این روند تنها بر اساس پذیرش شرایط دولت روسیه امکانپذیر است. وی از زمان خاصی برای انجام اقدامات جهت برقراری صلح میان دو کشور صحبت نکرد.

 

اظهارات پوتین در بحبوحه افزایش اختلافات سیاسی میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا بر سر حمایت از اوکراین است که تداوم ارائه کمک‌ها به کی‌یف را متوقف کرده است. بر همین اساس، حمله متقابل اوکراین به مواضع روسیه که در ماه ژوئن آغاز شد، دستاوردهای چندانی برای این کشور به همراه نداشته است و نیروهای روسی اکنون در تلاش هستند تا به پیشروی خود در مناطق شرقی اوکراین یعنی دونتسک و خارکف ادامه دهند.

 

ولادیمیر پوتین، بار دیگر، نخبگان سیاسی در غرب را مسئول اصلی جنگی در اوکراین دانسته که تقریبا از دو سال پیش آغاز شده و هنوز هم به پایان نرسیده است.

 

وی حتی در پاسخ به سوالی درباره کمک غرب به اوکراین هم عنوان کرد: آنها به دشمن ما کمک نمی‌کنند بلکه خودشان دشمن ما هستند. او اوکراین را ابزاری در دستان غرب دانست که به خواست مقامات کشورهای غربی علیه روسیه می‌جنگد. با این حال دشمنان اصلی روسیه را نه اوکراین بلکه متحدان این کشور که از آن در جریان جنگ حمایت می‌کنند، معرفی کرد./ فارس

نظر شما