صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۵۲
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 08
کد خبر: ۲۲۲۵۲۷

نتانیاهو و گالانت: جنگ غزه به پایان خود نزدیک نشده است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کردند جنگ در غزه و شمال سرزمین‌های اشغالی در آستانه پایانش قرار ندارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ نتانیاهو و گالانت در نشست فراکسیون حزب لیکود در کنست عنوان کردند «جنگ برای ماه‌ها ادامه خواهد داشت».

به دنبال تشدید اختلافات بین مقامات صهیونیست درباره مدیریت پیامد‌های جنگ غزه و ناکامی در دستیابی به اهداف تعیین شده، یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون این رژیم با تأکید بر اینکه کابینه این رژیم صلاحیت مدیریت جنگ را ندارد تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو صلاحیت ریاست کابینه و نخست وزیری را ندارد.

یائیر لاپید افزود: بنی گانتس، غازی ایزنکوت و جدعون ساعر باید از کابینه نتانیاهو خارج شوند؛ زیرا این کابینه صلاحیت مدیریت جنگ و نتانیاهو صلاحیت نخست وزیری و ریاست کابینه را ندارد.

وی ساعاتی پیش نیز در نشست کنست (پارلمان این رژیم) تأکید کرد: سال ۲۰۲۴ کاملاً متفاوت خواهد بود، کسی که ما را چند دسته کرد و فاجعه به بار آورد، در سمتش باقی نخواهد ماند. افراط گرایان به خانه‌های خود باز خواهند گشت و نتانیاهو نیز به خانه‌اش باز خواهد گشت، از نو آغاز می‌کنیم.

لاپید همچنین گفت: ما باید از میان ویرانی که کابینه در سال ۲۰۲۳ رقم زد و اصلاح بزرگ در کابینه که در سال ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد، یکی را انتخاب کنیم، من می‌دانم اسرائیلی‌ها چه انتخابی خواهند کرد و شما هم می‌دانید.

وی پیش از این نیز در واکنش به حمله اعضای کابینه «بنیامین نتانیاهو» به ارتش، خواستار انحلال کابینه شده بود. / الجزیره

نظر شما