صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 23
کد خبر: ۲۲۴۹۰۰

یمن: عملیات در دریای سرخ تا پایان تجاوز به نوار غزه ادامه می‌یابد

یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد عملیات استراتژیک این کشور در حمایت از ملت فلسطین، همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «علی القحوم» در این باره گفت: عملیات یمن، فقط به شرط پایان تجاوز به نوار غزه و محاصره آن، متوقف خواهد شد.

ساعاتی پیش نیز «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد: هدف حملات آمریکا و انگلیس در حمله به یمن تلاشی جدید برای منصرف کردن این کشور از حمایت از غزه یا همان توقف عملیات دریایی یمن است که محقق نخواهد شد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: عملیات دریایی یمن (علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی) برای جلوگیری از نسل کشی و محاصره مردم غزه است در حالی که آمریکایی‌ها برای حفاظت از رژیم جنایتکار و تروریستی اسرائیل، مردم یمن را بمباران می‌کنند و بین این دو گزینه تفاوت اساسی وجود دارد.

وی تصریح کرد که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید بفهمند که ما در زمان پاسخگویی هستیم و مردم یمن هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شوند.

آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، هلند و بحرین ساعتی قبل در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هشت پایگاه نظامی جنبش انصارالله یمن را هدف حمله قرار دادند. در این بیانیه ادعا شده که این حملات علیه مواضع موشکی و کنترل هوایی انصارالله یمن انجام شده است.

آمریکا و متحدانش همچنین بدون ارایه سندی مدعی شدند، انبار‌های زیرزمینی در این حملات هدف قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش، پایگاه الحفا در شهرستان السبعین چهار نوبت و پایگاه الدیلمی در شهرستان بنی الحارث واقع در استان صنعا نیز در چهار نوبت هدف حمله آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

این گزارش می‌افزاید، منطقه البرح در شهرستان مقبنه و منطقه الجنید در شهرستان التعزیه واقع در استان تعز و شهرستان رداع در استان البیضاء نیز هدف حمله تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس قرار گرفته است. / المیادین

مطالب مرتبط
نظر شما