صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۱:۳۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 18
کد خبر: ۲۲۶۵۰

نتانیاهو بازنده انتخابات کنست؟

رسانه های مختلف خبری براساس نتایج اولیه انتخابات کنست در فلسطین اشغالی، از باخت نتانیاهو در این رقابت انتخاباتی خبر می دهند.

به گزارش راهبردهای معاصر؛ نظرسنجی های اولیه از شکست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات کنست حکایت دارد

 

هاآرتص نوشت: «بنی گانتز و متحدینش قادر به تشکیل کابینه خواهند بود.بر این اساس ائتلاف آبی و سفید و سایر متحدان بنی گانتز می‌توانند به حد نصاب 61 کرسی در کنست برسند و بدین ترتیب شانس آنها در مقایسه با نتانیاهو که 56 کرسی با متحدان خود دارد، بیشتر خواهد بود.»

 

براین اساس، نتانیاهو برای تشکیل کابینه 61 کرسی نیاز دارد اما بر اساس آمار غیررسمی تنها با متحدین خود صاحب 56 کرسی خواهند شد و تشکیل دولت برای وی در شرایط عادی غیر ممکن می‌شود، مگر اینکه با لیبرمن {رقیب} یا حتی گانتز{دشمن خود} دست به ائتلاف بزند که درصدش بسیار پایین است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس ساعتی پیش نوشت "آینده سیاسی نتانیاهو با تردید رو به رو شد نخست‌وزیر اسرائیل و متحدان تندروی او موفق به کسب اکثریت پارلمان نشدند".

 

همچنین خبرگزاری اردن به نقل از یک کارشناس عرب اسراییلی تاکید کرد "دوره نتانیاهو به سر آمد و توافق قرن هم با او به پایان رسیده است".

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: