صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 19
کد خبر: ۲۲۸۰۹

آخرین آمار زائرین اربعین حسینی چند نفر است؟

زیارت اربعین تنها دربارهٔ حسین بن علی وارد شده و هیچ پیشینه‌ای را نمی‌توان برای اربعین و اعمال مربوط به این روز تا پیش از حادثه عاشورا تصدیق کرد و این ویژگی و امتیاز، تنها برای حسین بن علی دانسته شده‌است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در سال‌های اخیر، جمعیت حاضر در مراسم سوگواری اربعین در عراق از بزرگترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان بوده‌است. به گفته رئیس شورای استان کربلا، تعداد زائران اربعین حسینی در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵ میلادی، ۱۴۳۷ قمری) به ۲۷ میلیون نفر رسیده است.


سعد جواد قندیل ظهر امروز در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به انجام اقدامات لازم برای استقبال از زائران حرم اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسینی بیان کرد: پیوند‌های عمیق بین ایران و عراق وجود دارد و این از برکات وجود حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) در دو کشور است.

 

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی اظهار کرد: ان شاءلله شاهد یک حرکت بی نظیر خواهیم بود و امسال هزینه ویزا بین دو کشور برداشته شده است و پیش بینی می‌کنیم که تعداد زائران ایرانی به ۳ میلیون نفر افزایش یابد.

 

سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه مراجع رسمی ایران و عراق ارتباط خوبی دارند گفت: بعد از اینکه یادداشت تفاهم بین دو کشور به امضا رسیده است دستگاه‌های مسؤول در این زمینه همکاری و هماهنگی خوبی دارند تا حرکت زائران تسهیل شود.

 

وی گفت: تمام امکانات در عراق بسیج شده است تا از زائران ایرانی به شکل مطلوب استقبال شده و حفظ امنیت نیز در مسیر عزیمت به کربلای معلی و در مسیر برگشت و گذرگاه‌های مرزی توجه لازم صورت گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: