صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 19
کد خبر: ۲۲۸۱۱

کاسه لیسی منافقین برای سعودی ها

همزمان و با اعمال فشار رسانه های نزدیک به سعودی و غرب در متهم نمودن ایران به دخالت در حمله به آرامکو، منافقین نیز فضا را مستعد یافته و با آل سعود اعمال همبستگی نمودند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ قریب به یک دهه از خروج سازمان منافقین از عراق می گذرد، امری که مصداق ضربه آخر بر پیکر نیمه جان این سازمان تروریستی قلمداد می شد. از زمان خروج اعضای این سازمان، کمتر کشوری حاضر به پذیرش اعضای این گروه بود تا آن که با رایزنی و وساطت آمریکایی ها و سعودی، پیرمردها و پیرزن های مجاهدین در آلبانی مستقر شدند.


ناتوانی مالی و فقدان نفوذ و جایگاه پیشین موجب شد تا سازمان منافقین بیش از هر زمان به سوی سعودی ها متمایل شوند. حضور ترکی فیصل رئیس پیشین سازمان امنیت سعودی در مراسم این گروه در پاریس گواهی از روابط تنگاتنگ طرفین قلمداد می شود.


حال و با وقوع حملات انصارالله به آرامکو، سازمان یاد شده مجددا به تکاپو افتاده تا با عرض ارادت به سعودی ها، تهران را متهم اصلی این حادثه بنامد.

 

«شورای ملی مقاومت ایران» که منافقین مهم‌ترین سازمان عضو آن است با صدور بیانیه‌ای در این زمینه «حمله همزمان با موشک و پهپاد از داخل ایران به تأسیسات نفتی عربستان سعودی» را محکوم کرد و مدعی شده است که این حملات «توسط رژیم آخوندی» صورت گرفته و «یک اقدام تمام عیار جنگی است.»

 

در بیانیه‌ای که از سوی شورا منتشر شده آمده است که «خانم مریم رجوی حمله به تأسیسات نفتی کشور همسایه را گامی بلند و فصلی جدید در تعرض‌های جنگ‌افروزانه دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران توصیف کرد و افزود که قدرت و قاطعیت تنها زبان قابل فهم برای ملایان است. بی‌عملی در برابر فاشیسم دینی آنرا جری‌تر می‌کند.»

 

بر اساس این بیانیه «راه‌حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی که منشاء همه بحرانها در خاورمیانه است، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم ایران و مقاومت سازمان یافته است.»

 

نکته حائز اهمیت در این باره اینکه، منافقین تلاش نموده اند در طول سالیان گذشته، همواره خود را به عنوان تنها آلترناتیو نظام حاکم بر ایران بنامند، امری که موجب شکاف میان آنها و سایر گروه های از قبیل سلطنت طلب ها شده است.


منافقین در این بیانیه همچنین خواستار آن شد که قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت ملل متحد در باره پروژه تسلیحات اتمی جمهوری اسلامی و ممنوعیت غنی‌سازی باید دوباره به کار بیفتد.

 

این شورا در ادامه افزوده که خلع ید از رژیم ایران در منطقه و اخراج پاسداران و شبه نظامیان مستقر در عراق و سوریه و یمن ولبنان و افغانستان ضرورت مبرم دارد.

 

این بیانیه در ادامه از اتحادیه اروپا خواست تا به مانند آمریکایی ها، رهبری معظم انقلاب، سپاه و وزارت اطلاعات را در لیست تروریستی قرار بدهد.


اتهامات بی اساس منافقین در حالی صورت پذیرفته که گروه انصارالله از همان ابتدا مسئولیت حمله به مراکز سعودی را بر عهده گرفته است.

 

سردار سلامی فرمانده کل سپاه امروز با اشاره به حادثه آرامکو اظهار داشت که ما هراسی از دشمنان بزرگ و کوچک نداریم و از این نگرانی‌ها عبور کرده ایم، او گفت: امروز آنقدر قدرتمند شده ایم که دشمنان ما مجبورند هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد را به دروغ هم که شده، به ما نسبت دهند. قدرت ایران اسلامی معتبر است و شبانه روز مراقب هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: