صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۰۸
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 19
کد خبر: ۲۲۹۱۲۶

راشد الغنوشی در حمایت از زندانیان تونسی اعتصاب غذا کرد

«راشد الغنوشی» رئیس زندانی جنبش «النهضه» تونس در همراهی و حمایت از اعتصاب غذای سایر زندانیان و مخالفان بازداشتی‌های این کشور دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تیم وکلای مدافع الغنوشی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وی امروز دوشنبه ۱۹ فوریه ۲۰۲۴ تصمیم گرفت در محل بازداشت خود در زندان المرنافیه اعتصاب غذا کند.

تیم وکلای مدافع الغنوشی هدف وی از اعتصاب غذا را اعلام حمایت و همدردی با اعتصاب غذای سایر زندانیان و همه مخالفان بازداشتی در تمامی زندان‌های تونس و زندانیان عقیدتی اعلام کرد.

وکلای مدافع الغنوشی تاکید کردند: وی با اعتصاب غذای خود، مردم تونس را به تمسک به دموکراتیک بودن کشورشان به گونه‌ای که امکان زندگی همه تونسی‌ها در آن بر اساس همزیستی مبتنی بر آزادی، عدالت، قانون‌مداری و استقلال دستگاه قضایی فرا می‌خواند.

دادگاه جنایی ویژه پرونده‌های فساد مالی در دادگاه بدوی تونس، راشد الغنوشی رئیس حزب جنبش النهضه و «عبدالسلام بوشلاکه» داماد وی را در پرونده تامین هزینه‌های مالی تبلیغات انتخاباتی سال ۲۰۱۹ موسوم به «لابینگ» به سه سال زندان محکوم کرد.

راشد الغنوشی رهبر اپوزیسیون و رئیس جبهه «نجات ملی» تونس هفتم مهر ماه گذشته نیز در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی در این کشور، به مدت سه روز برای دفاع از مطالبات همه زندانیان سیاسی در این کشور دست به اعتصاب غذا زده بود.

رئیس جبهه نجات ملی تونس مرکب از گروه‌های مختلف مخالف دولت کنونی حاکم بر این کشور، با محکوم کردن تعلل دستگاه قضایی در رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی تاکید کرده است که باید با این گونه اقدامات که همه تونسی‌ها را هدف گرفته است، مقابله کنیم.

«قیس سعید» رئیس جمهوری تونس از ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ (سوم مرداد ۱۴۰۰) مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق‌العاده را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و سپس انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض‌های احزاب و جریان‌های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد.

طی این مدت، تعداد زیادی از منتقدان و مخالفان روند جاری سیاسی در تونس بازداشت شده اند.

«ریاض الشعیبی» یکی از رهبران جنبش النهضه تونس، ۱۵ شهریورماه اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی این کشور «عبدالکریم الهارونی» از رهبران ارشد این جنبش و وزیر پیشین حمل و نقل را بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، الهارونی پیش‌تر به حبس خانگی محکوم شده بود و مقامات امنیتی تونس همچنین «منذر الونیسی» نائب رئیس جنبش النهضه را بازداشت کرده بودند. / ایرنا

نظر شما