صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۴۸
  • سه‌شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۱
  • Tuesday 27 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 24
کد خبر: ۲۳۱۵۹

دو آسیبی که خانواده های ایرانی را تهدید می کنند

خانواده مهمترین نهاد جامعه به شمار می رود و حیات وممات آن نیز در گرو رفتارها و فرهنگی است که در خانواده دنبال می شود.شناخت مسیر صحیح زندگی در بستر خانواده کانون تعالی بخشی است که رشد و هدایت افراد خانواده و به تبع آن جامعه بزرگتر را فراهم کرده وابزارهای سلامت و سعادت جامعه را گسترش می دهد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از جریان طلاق احساساتی از قبیل ترس از آینده، تنهایی، تمسخر و طرد شدگی از سوی دیگران در وجود کودکان شعله ور شده و آن‌ها بیش از گذشته در معرض انواع آسیب‌های روحی روانی به دنبال آن آسیب‌های جسمی قرار می‌گیرند.

 

اما والدین باید توجه کنند که کودکان نخستین قربانیان جریان منزجر کننده طلاق هستند و آن‌ها باید از تاثیرات منفی و مخرب روند طلاق بر کودک خود اطلاع داشته باشند تا مانع از بروز انواع ناراحتی‌ها و مشکلات روحی روانی ناشی از طلاق بر کودک خود شوند نه اینکه با استفاده ابزاری از آن‌ها اثرات ویرانگر طلاق و جدایی والدین بر آن‌ها را افزایش دهند.

 

از سوی دیگر اعتیاد نیز با خود مشکلات فراوانی را به همراه می‌آورد، فروپاشی نظام خانواده از پیامدهای منفی و بسیار خطرناک اعتیاد است. خود فرد معتاد نیز به انواع بیماری‌ها از جمله ایدز و هپاتیت ممکن است دچار شود.

 

جامعه روی فرد معتاد برچسب می‌زند و او را طرد می‌کند لذا کسی که در دام مصرف مواد مخدر گرفتار است از نظر اجتماعی طرد می‌شود. چنین فردی نمی‌تواند کار و شغل مناسب داشته باشد یا از محیط کارش اخراج می‌شود. بیکاری خود عاملی می‌شود تا فرد معتاد به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کند.

 

نکته مهم در این زمینه این است که بیکاری آفت زندگی بسیاری از مردم است. وقتی فردی بیکار باشد ممکن است به هر نوع بزه و کار خلافی کشیده شود؛ بنابراین لازم است معضل بیکاری را در جامعه تا آنجایی که امکان دارد از بین برد.

 

محمد مهدی تندگویان دوشنبه شب در ستاد ساماندهی امور جوانان در مازندران افزود: آسیب‌های اجتماعی به خیلی از خانواده ها رسیده و اعتیاد و طلاق به خانواده‌ها ی زیادی آسیب می زند.


وی تشکیل ستاد ساماندهی جوانان را ورود تمام دستگاهها به معضلات و مشکلات جوانان دانست و اظهار داشت: اگر دغدغه مندی نسبت به رفع مشکلات جوانان وجود نداشته باشد نشست های ساماندهی جوانان بی نتیجه خواهد ماند.


تندگویان راهکار رسیدگی به مشکلات جوانان را تشکیل سمن ها دانست و خاطرنشان کرد : هم اکنون حدود ۷ هزار تشکل مربوط به جوانان در سطح کشور فعالند و این درحالیست که تا قبل از تشکیل دولت تدبیر و امید تعداد این تشکل ها به ۲ هزار تا می رسید.


معاون وزیر ورزش و جوانان افزود : باید تشکل ها در کشور بیشتر توسعه پیدا کند تا بتوان از قبل این تشکل ها بسیاری از مشکلات جوانان را پیگیری و رفع کرد.


تندگویان گفت : اشتغال خوبی در سمن ها ایجاد شده است که از کار داوطلبانه در این تشکل ها به کار افرینی رسیدند و امیدوارم تا با ضمانت دولت و همکاری تعاون، سمن های اشتغالزا در حوزه جوانان بتوانند تسهیلات اشتغال دریافت کنند.


وی اضافه کرد : مازندران می تواند به عنوان استان پایلوت طرح تفاهم سمن ها با تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پرداخت تسهیلات به سمن ها برای طرح های اشتغالزا وارد کار شود.


معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان مهمترین مشکل جوانان را در حوزه اشتغال نداشتن مهارت دانست و اظهارداشت: جوانان ما علم دارند، ولی مهارت لازم را برای بازار کار در اختیار ندارند.


تندگویان در این نشست با قدردانی از جوانگرایی درپست های مدیریتی اداره کل ورزش و جوانان مازندران خواهان به کارگیری جوانان در پست های مدیریتی در سایر دستگاههای دولتی شد.


معاون وزیر ورزش و جوانان شب گذشته به منظور شرکت در اختتامیه رویداد ملی آشنایی با قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد کشور که در شهرستان بهشهر برگزار شد، به مازندران سفر کرد.


افتتاح ساختمان خانه جوانان در مازندران و حضور در ستاد ساماندهی امور جوانان استان از دیگر برنامه های محمد مهدی تندگویان در سفر به این خطه شمال کشور بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: