صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 03
کد خبر: ۲۳۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

دفاع تمام قد وزیر از بهیار بازداشت شده حادثه لردگان

نمکی در نامه ای خطاب به وزیر دادگستری آورده است: بسیار جای تاسف است که در شرایط سخت جنگ اقتصادی که همکاران اینجانب شبانه روز و بی وقفه در تلاش اند تا در دورترین نقاط کشور به خدمت رسانی بپردازند، با عملکردی ناشیانه این گونه حرمت شان بی عزت شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی انتشار اخباری مبنی بر آلوده شدن برخی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ویروس ایدز به دنبال استفاده از سرنگ آلوده توسط بهیار خانه بهداشت، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، گفت: امروز جلسه شورای تامین استان چهارمحال و بختیاری در رابطه با این موضوع برگزار خواهد شد و آخرین اقدامات در این جلسه ارزیابی خواهد شد.

 

بهرامی تصریح کرد: برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد.

 

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است و سایر مسئولان نیز در حال پیگیری موضوع جهت کشف منشاء موضوع هستند.

 

توضیحات نماینده لردگان درباره ادعای گروهی از افراد درباره ابتلا به ویروسی ناشناخته

محمد خالدی سردشتی نماینده مردم لردگان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص تجمع مردم روستای چنارمحمودی از توابع لردگان استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به ابتلای افرادی به ویروسی ناشناخته در پی استفاده از سرنگ آلوده بیان کرد: چند روز پیش گزارشات مشکوکی در این روستا دیده شد و بنده شخصا با وزیر در این زمینه صحبت کردم و قرار شد بازرس ویژه برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: تمام بخش‌های استان و مجمع نمایندگان درگیر این موضوع هستند و جلسات مکرری از هفته گذشته تاکنون در این زمینه برگزار شده و گزارشات ضد و نقیضی در این خصوص ارائه شده است. در برخی از گزارشات بیان شده که افراد مبتلا به ویروس مشکوکی هستند. آزمایش‌های مختلف نتایج متفاوتی داشته است. ما این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم. مردم باید آرامش خود را حفظ کنند.

 

نماینده لردگان در ادامه تاکید کرد: از بعد کارشناسی و علمی باید به طور دقیق آزمایش‌ها بررسی شود و اگر به قطعیت برسیم به اطلاع مردم خواهیم رساند. تاکنون گزارشات دقیق نیست و جواب قطعی داده نشده است. پس از جمع‌آوری تمامی گزارش‌ها می‌توان پاسخ قطعی داد که ابتلای افراد به چه ویروسی است.

 

خالدی افزود: تاکنون گزارشات ضد و نقیض بوده اما موارد مشکوک نیز دیده شده است. زمانی که به قطعیت برسیم موضوع را از مراجع رسمی اعلام می‌کنیم.

 

درخواست وزیر بهداشت برای اعاده حیثیت نیروی بهداشتی بازداشت شده

 

در حالی که هنوز ارگان های مربوطه در رابطه با حادثه یاد شده نظر قطعی صادر ننموده اند، مقامات وزارت بهداشت اساسا موضوع را منکر شده و بهیار بازداشت شده را بیگناه قلمداد نموده اند.

 

درخواست وزیر بهداشت برای اعاده حیثیت نیروی بهداشتی بازداشت شده در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری

 

متن این نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای آوائی

 

وزیر محترم دادگستری

 

پیرو مذاکره تلفنی از چندی قبل با پیگیری یکی از بهورزان سخت کوش ما در یکی از روستاهای شهرستان لردگان استان چهار محال و بختیاری مواردی از ابتلاء به ویروسHIV شناسائی شد.

 

جهت حفظ شئونات مردم منطقه به نحو کاملاً محرمانه موضوع پیگیری و با آزمایشات گسترده موارد جدید ردیابی گشت که متاسفانه کانون آلودگی در معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شد.

 

آرام و بیصدا این حرکت بیماریابی ادامه داشت تا امروز یکی از مقامات قضائی استان با ورود به موضوع و ابراز مطلب غیر کارشناسانه مبنی بر مقصر بودن بهورز روستا و آلودگی بیماران از طریق سرنگ آلوده توسط وی، اقدام به جلب این نیروی خدوم و زحمت کش نمود و غم انگیز آنکه رسانه های مغرض بیگانه به استناد به این اعلام نظر و رفتار عاری از هرگونه دیدگاه کارشناسی، خبر کذب آلودگی مردم یک روستا به دلیل قصور پرسنل مرکز درمانی و استفاده از سرنگ آلوده به ویروس ایدز را منتشر کرده اند.

 

بسیار جای تاسف است در شرایط سخت جنگ اقتصادی که همکاران اینجانب شبانه روز و بی وقفه در تلاش اند تا در دورترین نقاط کشور با خدمت رسانی در زمینه های پیشگیری، درمان و توانبخشی از خانه های بهداشت تا مراکز اورژانس، از اتاقهای عمل تا داروخانه ها با تمام وجود و با از خودگذشتگی در خدمت مردم باشند و جایگاه کشورمان را در این شرایط سخت به رتبه اول در منطقه ارتقاء دهند با عملکردی ناشیانه این گونه حرمت اینان و نهایتاً نظام ارائه خدمت جمهوری اسلامی ایران بی عزت می شود.

 

از جنابعالی تقاضا دارم هرچه زودتر دستور فرمائید موضوع رسیدگی و نتیجه به اینجانب اعلام گردد.

 

بدیهی است در صورت عدم اعاده حیثیت بر باد رفته کارمند خدوم و همچنین نظام سختکوش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کشور، اینجانب و همکارانم جهت جلوگیری از دلسردی خادمین عرصه سلامت از هر کوششی دریغ نخواهیم کرد.

 

دکتر سعید نمکی

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
على
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
بسيار جاى تاسف است كه اين كارمند بيچاره بازداشت شده است