صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 05
کد خبر: ۲۳۹۴۵

امیرعبداللهیان: صهیونیست‌ها و حامیان تروریسم تکفیری در پشت حوادث عراقند

مشاور بین الملل رئیس مجلس در رابطه با حوادث اخیر عراق مدعی شده که صهیونیست ها و حامیان تروریسم تکفیری در منطقه در پشت این حوادث قرار دارند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در حالی عراق چهار روز پرتلاطم را پشت سر گذارده، که شماری از قدرت های بین المللی و منطقه ای به حمایت از معترین پرداخته و عملا در راستای بحران در عراق گام نهاده اند.

 

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل معتقد است که صهیونیست‌ها و حامیان تروریسم تکفیری پشت حوادث اخیر عراق قرار دارند.

 

حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏‏دست‌های خبیث خارجی که سال‌ها برای ناامن‌سازی عراق تلاش کرده‌اند، اکنون با روشی دیگر در صدد بی‌ثبات‌سازی عراق هستند. با در نظر داشتن مطالبات مدنی مردم، صهیونیست‌ها و حامیان تروریسم تکفیری در پشت حوادث اخیر عراق قرار دارند. این توطئه نیز خنثی خواهد شد ... حب الحسین یجمعنا ...»

 

برخی از شهرهای عراق از جمله بغداد از روز سه‌ شنبه گذشته در اعتراض به فساد، عدم جدیت برای مبارزه با آن و بیکاری شاهد تظاهرات اعتراضی است که در نتیجه آن، شماری از معترضان کشته یا زخمی شدند.

 

نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در کربلا در واکنش به اعتراض های اخیر در شهرهای مختلف این کشور، سه قوه را به اجرای اصلاحات واقعی فراخوانده و خواستار خویشتن داری مردم و نیروهای امنیتی در اعتراضات شده است.

 

برخی از رسانه های داخلی و خارجی در عراق به دنبال دامن زدن به این اعتراض ها، منحرف کردن آن و تحریک بیشتر معترضان هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: