صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 05
کد خبر: ۲۳۹۷۵

رئیس سازمان حج و زیارت: طرف عراقی امنیت زائرین را تضمین نموده است

رشیدیان با اشاره به عبور و مرور عادی زائرین از مسیرهای هوایی و زمینی، برخی شایعه های مطرح شده در زمینه مشکل زائرین را رد کرده و افزود: طرف عراقی امنیت کامل زائرین را تضمین نموده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ قریب به دو هفته تا برگزاری بزرگترین همایش بشری در عراق زمان باقی مانده و زائرین حسینی از اقصی نقاط جهان عازم کربلای معلی شده تا با امام خویش بیعت نمایند. در این میان اما برخی دشمنان اهل بیت و شیعیان دست به کار شده تا از اعتراض های اخیر عراق که عمدتا از سوی دشمنان این ملت ساماندهی شده بهره برداری نموده و فضا را برای حضور زائرین ایرانی نا امن جلوه دهند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگویی که با فارس داشته به این مسئله پرداخته و خط بطلانی بر شایعه ها کشیده است.علیرضا رشیدیان درباره آخرین وضعیت نام‌نویسی زائران اربعین حسینی و اعزام آنها به عراق اظهار داشت: خوشبختانه استقبال بسیار مناسبی از نام‌نویسی در سامانه سماح صورت گرفته و تاکنون (امروز شنبه) بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به عنوان متولی بحث زیارت در کشور با تمام توان در کنار ستاد مرکزی اربعین حسینی و سایر کمیته‌های مربوطه به خدمات‌رسانی برای زائران اربعین می‌پردازد، گفت: ثبت‌نام از زائران همچنان با جدیت و استقبال متقاضیان ادامه دارد و اعزام‌ها نیز به تدریج از روزهای گذشته آغاز شده و در ایام پیش رو نیز شتاب بیشتری می‌گیرد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برخی ناآرامی‌های روزهای اخیر در بعضی شهرهای عراق گفت: علیرغم مسائلی که در روزهای اخیر در کشور عراق پیش آمده بود، اما خوشبختانه مشکلی در مسیر تداوم عزیمت زائران کشورمان به عتبات عالیات پیش نیامده و اعزام‌ها همانند گذشته از مرزهای زمینی و هوایی انجام می‌گیرد و خللی در مسیر خروج زائران اربعین حسینی نیز از مرزهای زمینی شلمچه، چذابه و مهران وجود ندارد.

 

رشیدیان با بیان اینکه امنیت مسیر زائران اربعین حسینی به صورت کامل از سوی کشور میزبان تأمین شده است و هیچ مشکلی در اعزام‌ها و طول مسیر وجود ندارد، به فضاسازی رسانه‌های معاند و غربی نسبت به برخی مسائل کشور عراق اشاره و‌ خاطرنشان کرد: این اقدامات تاثیری در میهمان نوازی سالانه مردم غیور و فهیم عراق در برپایی و نمایش شور و شعور حسینی زائران اربعین ندارد.

 

وی‌افزود: پیش بینی می‌شود که امسال نیز شاهد حضور میلیون‌ها نفر از زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی باشیم و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت نمایشی از وحدت، اقتدار و شور و شعور حسینی و اسلام راستین و حرکت به سمت تمدن بزرگ اسلامی را در راهپیمایی عظیم اربعین در این نمایش همدلی و همراهی در منظر جهانی به منصه ظهور برسانند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت شرایط شهرهای زیارتی کشور میزبان را مهیای  خدمت به زائران عزیز اربعین دانست و تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال در ایام اربعین حسینی بالغ بر ۳ میلیون نفر از کشورمان به عراق سفر کنند و آماری بی‌نظیر از حضور زائران اهل بیت (ع) در سال های اخیر به ثبت برسد.

 

آخرین وضعیت مرز مهران

احمد کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام در تشریح آخرین وضعیت مرز مهران اظهار داشت: مرز مهران باز و تردد زائران در امنیت کامل و روان در حال انجام است.

 

رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: روزانه 67 هزار زائر از مرز مهران خارج و امکانات زیست و تأمین وسائل نقلیه جهت ایاب و ذهاب برای آنان در ایران و عراق فراهم شده است.

 

وی استقرار 64 گیت شبانه‌روزی در مرز مهران به‌دلیل سرعت عمل در کنترل و بررسی مدارک زائران را مورد اشاره قرار داد و گفت: حداکثر توقف در گیت‌های کنترلی  مرز مهران به سه ثانیه رسیده است.

 

کرمی افزود: با توجه به افزایش جمعیت زائران از مرز مهران، تمامی دستگاه‌های مربوطه همچنین بخش مشارکت‌های مردمی برای خدمات‌رسانی و آبرسانی در هر دو سوی مرز آماده شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین از دیروز برپایی موکب‌ها در استان شروع شده ‌و در منطقه وسیعی نزدیک به کارزان موکب بسیار بزرگی با امکانات وسیعی از امروز جهت خدمات‌رسانی و پذیرایی زائران آماده شده است.

 

رئیس ستاد اربعین استان ایلام به امنیت پایدار در مرز مهران اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد لایه‌های مختلف امنیتی درون کشور و رصد امنیت زائران در کشور عراق سفر زائران را از هرحیث ایمن کرده ‌و هماهنگی‌های امنیتی بین ایران و عراق به‌لحظه رصد می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: