صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 08
کد خبر: ۲۴۳۴۴

خواص عجیب گوجه فرنگی برای سلامتی انسان

خواص گوجه فرنگی برای سلامتی انسان شامل موارد نظیر، مراقبت از چشم، حفظ سلامت معده و دستگاه گوارش و کاهش فشار خون می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ گوجه فرنگی یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی است که اکثر افراد به طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند، گوجه فرنگی در حال حاضر چهارمین سبزی از نظر محبوبیت در میان سبزی‌های تازه در بازار بعد از سیب زمینی، کاهو و پیاز است. جدا از طعم خوب گوجه فرنگی و استفاده‌های فراوان دیگری می‌توان از این سبزی کرد، این ماده غذایی دارای مزایای شگفت انگیزی برای ارتقای سطح سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و ناخوشی‌ها است.

 

خواص گوجه فرنگی برای سلامتی انسان شامل موارد نظیر، مراقبت از چشم، حفظ سلامت معده و دستگاه گوارش و کاهش فشار خون می‌شود. آن‌ها همچنین به پیشگیری از دیابت، مشکلات پوستی و عفونت‌های مجاری ادراری نیز کمک می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها فرایند هضم را بهبود می‌بخشند، گردش خون را افزایش می‌دهند، سطوح کلسترول را در خون کاهش داده، تعادل مایعات و الکترولیت‌ها حفظ می‌کنند، سبب محافظت از کلیه و سم زدایی بدن می‌شوند و همچنین در پیشگیری از پیری زودرس و کاهش التهاب نقش بسزایی دارند.

 

گوجه فرنگی دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها است که در مقابله با انواع متفاوت سرطان کاربرد دارند. همچنین این مواد غذایی یک منبع سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و بر روی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی موثر هستند.



گوجه فرنگی جزو دو دسته میوه و سبزی‌ها قرار می‌گیرد و یک ماده جدایی ناپذیر از غذا‌های مصرفی در سراسر جهان، به ویژه در منطقه مدیترانه‌ای است. مصرف روزانه گوجه فرنگی به همراه بهبود طعم غذا سبب افزایش سلامتی می‌شود. هر فرد می‌تواند آن‌ها را در مواد غذایی و غذا‌های مختلفی مانند ماکارونی، پیتزا، کچاپ و نوشیدنی‌های مختلف پیدا کنید. آن‌ها معمولا به آسانی کشت می‌شوند و یک منبع غذای فوق العاده به شمار می‌روند که دلیل عمده آن این است که گوجه فرنگی غذای اصلی بسیاری از ملیت‌ها است.

 

نام علمی گوجه فرنگی Solanum lycopersicum است و باور‌ها بر این است که این ماده غذایی بومی مکزیک است. با این وجود، استعمار آمریکا و آمریکای شمالی توسط اسپانیا سبب گسترش کاشت گوجه فرنگی شد. آن‌ها در واقع یک بوته هستند که به صورت سالانه رشد می‌کنند و در خوشه‌هایی از میوه‌های قرمز کوچک و متوسط اندازه گیری می‌شوند. همچنین دارای گوشت قرمز نرم و صورتی و تعدادی از دانه‌ها و طعم کمی شیرین هستند. وزن تقریبی آن‌ها تقریبا ۴ اونس است.

 

منبع: فرارو

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: