صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 10
کد خبر: ۲۴۴۷۶

جو بایدن: زمان استیضاح ترامپ فرا رسیده است

معاون پیشین اوباما و نامزد اصلی دموکراتها در انتخابات 2020 در سخنانی تاکید نموده که زمان استیضاح دونالد ترامپ به دلیل اقدامات نسنجیده اش فرا رسیده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ نام جو بایدن مدت هاست که به عنوان یکی از نامزدهای کلیدی انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا در رسانه ها مطرح می شود. با این نام پسرش در هفته های اخیر بیش از پدر بر سر زبان ها افتاده است. داستان اما از رسوایی اوکراین گیت دونالد ترامپ آغاز شد، زمانی که رئیس جمهور آمریکا کوشید با تهدید زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، اطلاعاتی را راجع به پسر بایدن که پیشتر در اوکراین به فعالیت اقتصادی می پرداخت کسب نماید. همین امر موجب شد تا کنگره آمریکا با ادعای سوءاستفاده رئیس جمهور از مقامش، پروسه استیضاح ترامپ را کلید بزند.

 

بایدن روز چهارشنبه طی سخنانی در شهر «روچستر» ایالت نیوهمپشایر، گفت: «دونالد ترامپ» سوگند ریاست جمهوری خود را نقض کرده، او به این ملت خیانت کرده و مرتکب اقدماتی شده که قابل استیضاح است. برای حفظ قانون اساسی، دموکراسی و همگرایی درونی کشور او باید استیضاح شود.

 

بایدن تاکنون از درخواست مستقیم برای استیضاح ترامپ خودداری کرده بود. اظهارات وی با واکنش توئیتری ترامپ مواجه شد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز طی یادداشتی توییتری نوشت: چقدر رقت‌انگیز است وقتی می‌بینم جو بایدن خواب‌آلود و پسرش هانتر که به رای‌دهندگان آمریکایی زیان وارد کرده و میلیون‌ها دلار از دستکم دو کشور غارت کرده است، خواستار اسیتضاح من می‌شود. من کار اشتباهی مرتکب نشدم. کارزار ناکام جو انتخاب دیگری برایش باقی نگذاشته است.

 

مجلس نمایندگان آمریکا در هفته‌های اخیر تحقیقاتی را برای استیضاح ترامپ آغاز کرده است. ماجرا هنگامی آغاز شد که یک افشاگر ناشناس اعلام کرد ترامپ سوم مرداد ماه در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است که تحقیقاتی را در مورد فعالیت‌های اقتصادی بایدن و پسرش در آن کشور انجام دهد.

 

این موضوع باعث شده است تا شماری از کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقاتی را در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت و استیضاح وی آغاز کند.

 

ترامپ: بایدنِ خوابالو خواستار استیضاح من شده است

«دونالد ترامپ» در تازه‌ترین پیام توئیتری علیه مخالفانش در رابطه با رسوایی «اوکراین‌گیت» و جنجال‌ها درباره استیضاحش، به معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب احتمالی دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور تاخته است.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه در توئیتر نوشت: «خیلی ملال‌آور است که جو بایدنِ خوابالو خواستار استیضاح من شده است؛ کسی که پسرش هانتر به ضرر مالیات‌دهندگان آمریکایی حداقل میلیون‌‎ها دلار از دو کشور (آمریکا و اوکراین) غارت کرده است. من هیچ کار اشتباهی نکردم. کارزار انتخاباتی ناکام جو (بایدن) چاره دیگری به جز (درخواست برای استیضاح) برای او باقی نگذاشته است».

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: