صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 14
کد خبر: ۲۴۸۵۱

اردوغان: کُردهای سوریه بزرگترین مشوقان حمله ترکیه اند!

رئیس جمهور ترکیه که در طول روزهای اخیر و در واکنش به خواست جامعه بین المللی مبنی بر توقف حمله نظامی این کشور به شمال سوریه مقاومت کرده؛ در جدیدترین اظهاراتش مدعی شده است بزرگترین حامیان حمله ما کُردهای سوریه هستند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تداوم حملات ترکیه و متحدین عربش به مناطق شمالی سوریه با واکنش شدید جامعه بین المللی همراه شده است. با این حال و علی رغم انتقادهای صورت پذیرفته، اردوغان قصدی برای عقب نشینی ندارد. رئیس جمهور ترکیه در ارزیابی عملیات چشمه صلح نیروهای مسلح کشورش تصریح کرد که بیشترین حمایت از این عملیات توسط کردهای سوریه صورت می‌گیرد.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست مطبوعاتی در آنکارا در ارزیابی عملیات «چشمه صلح» گفت: مناطق مسکونی ما در استان‌های غازی آنتپ، شیرناق، ماردین و شانلی اورفا ترکیه تاکنون با 652 فروند راکت و خمپاره مورد حمله قرار گرفته است.

 

اردوغان در ادامه اظهار داشت: کاملا محرز و روشن است که عملیات ما علیه تروریست‌هاست نه کردهای سوریه، این عملیات به هیچ عنوان کردها را هدف قرار نمی‌دهد. تا به این لحظه منطقه‌ای به وسعت 109 کیلومتر مربع تحت کنترل درآمده است.

 

وی گفت: شمار تروریست‌هایی که در عملیات چشمه صلح از پای درآمده اند، به 490 نفر رسید. 440 نفر از آنان کشته شدند، 26 نفر نیز زخمی و 254 نفر نیز تسلیم نیروهای مسلح ترکیه شدند. در عملیات چشمه صلح 2 سربازمان و 16 عضو ارتش ملی سوریه شهید شدند.

 

رئیس جمهور ترکیه افزود: اجازه تشکیل دولت تروریستی در شمال سوریه را نداده و نخواهیم داد. این مسئله برای ترکیه یک مسئله بقاست.

 

اردوغان گزارش‌ها مبنی بر فرار زندانیان داعشی از مناطق هدف حمله ترکیه در شمال سوریه را «دروغ‌پراکنی» عنوان کرد.

 

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید براینکه در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود را دارد، افزود: ما اقدام های لازم را باهم انجام می‌دهیم.

 

ترکیه چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی با عنوان "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

 

رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح"، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

 

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: