صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۳۲
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 21
کد خبر: ۲۵۵۸۸
رئیس سازمان حج و زیارت:

یک میلیون و ۱۷۵ هزاربانوی ایرانی در مراسم اربعین شرکت نمودند

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی حضور زائرین ایرانی در مراسم اربعین حسینی نسبت به سال گذشته، جمعیت بانوان شرکت کننده در این مراسم را یک میلیون ۱۷۵ هزار تن عنوان نمود.‎

به گزارش راهبرد معاصر؛ روز ۲۰ صفر در ایران تعطیل رسمی است و همه شیعیان در این روز به عزاداری می‌پردازند و راهپیمایی گسترده شیعیان به سوی کربلا، در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین مراسم عزاداری شیعیان جهان تبدیل شده و حتی در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است. هم اکنون بیشترین زائرانی که در اربعین از دیگر کشورها به عراق می‌روند از ایران‌اند.


روز بازگشت اسیران کربلا
مشهور است که اسیران کربلا روز ۲۰ ماه صفر سال ۶۱ ه‍.ق در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا آمده‌اند. همچنین در این روز جابر بن عبدالله انصاری به زیارت قبر امام حسین (ع) آمده است. زیارت اربعین از اعمال خاص این روز است که بنابر روایتی از امام حسن عسکری (ع) یکی از پنج نشانه مومن دانسته شده است.

 

علی رضا رشیدیان گفت: در ایام اربعین امسال (از ابتدای ماه صفر تاکنون) سه میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ زائر از کشورمان عازم مراسم اربعین حسینی در عراق شدند.وی عنوان کرد: تا دیشب ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر از این زائران به کشور بازگشته اند.

 

رشد حدود ۵۰ درصدی زائران اربعین امسال

به گفته وی، امسال در مجموع سه میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۴۹ نفر برای شرکت در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال جمعیت زائران کشورمان در مراسم اربعین نسبت به سال قبل که بیش از ۲ میلیون نفر بودند، ۵۰ درصد رشد دارد.

 

وی افزود: از کل ثبت نامی ها در سامانه سماح ۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۵۴۹ نفر مرد و یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۸۵ نفر زن بودند.رشیدیان ادامه داد: بیشترین زائر ثبت نامی امسال از استان تهران به تعداد ۵۴۴ هزار و ۶۷۸ نفر معادل ۱۷ درصد کل ثبت نامی ها بود.

 

وی عنوان کرد: خوزستان با ۳۴۰ هزار و ۵۸۵ نفر حدود ۱۰.۵ درصد و اصفهان با ۲۶۸ هزار و ۹۹۶ نفر معادل ۸ درصد بعد از تهران بیشترین ثبت نامی های سامانه سماح را برای این سفر معنوی به خود اختصاص دادند.


رشیدیان با بیان اینکه بخش عمده زائران کشورمان تاکنون بازگشته اند، گفت: با این حال سازمان حج و زیارت خدمات خود به زوار اربعین را طی چند روز آتی تا بازگشت کامل آنها ادامه می دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: