صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۰۵
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 30
کد خبر: ۲۶۴۴۱

آمادگی مشروط سعد الحریری برای نخست وزیری دولت جدید

سعد الحریری نخست وزیر مستعفی لبنان که روز گذشته استعفای خود را تقدیم میشل عون رئیس جمهور این کشور کرده است، امروز چهارشنبه از آمادگی مشروط برای ریاست دولت جدید خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع خبری لبنانی از جمله پایگاه خبری المیادین و روزنامه الجمهوریه  امروز چهارشنبه در تازه ترین خبر از تحولات این کشور اعلام کردند، سعد الحریری اعلام کرده است، آماده ریاست دولت جدید است به این شرط که دولت شامل وزیران تکنوکرات (فن سالار) باشد که توان انجام سریع اصلاحات مورد نظر وی را داشته باشند.

 

روزنامه الجمهوریه در این باره نوشت: یکی از مسئولان خبرگزاری رویترز که خواست نامش فاش نشود، گفت سعد الحریری ضمن اعلام آمادگی برای نخست وزیری در دولت جدید، آن را مشروط به حضور افراد تکنوکرات کرده است که به سرعت اصلاحات مورد نظر را به اجرا گذاشته و مانع فروپاشی اقتصادی کشو شوند.

 

به نوشته این روزنامه، این مسئول خبرگزاری رویترز همچنین گفت، دولت جدید باید بدون گروهی از سیاستمداران سرشناس  در دولت مستعفی تشکیل شود.

 

این در حالی است که میشل عون امروز ضمن قبول استعفای سعد الحریری از وی خواست تا تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه دهد.

 

بنابر اعلام پایگاه خبری العهد، میشل عون امروز اعلام کرد: تکاپویی که رخ داد امکان اصلاحات بزرگ را در کشور فراهم کرده است.

 

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز سرعت در تشکیل دولت را خواستار شد و گفت: کشور بیش از این توان خطرات اقتصادی و مالی را ندارد و در مرحله آینده باید وحدت و گفت وگو بین لبنانی ها حاکم باشد.

 

وی در دیدار با تعدادی از نمایندگان پارلمان ضمن تاکید بر تسریع در تشکیل دولت و بازگشایی راهها ، در خصوص ایجاد ناامیدی به برقراری امنیت در لبنان هشدار داد و از احتمال آغاز فشارهای بین المللی بر کشور ابراز نگرانی کرد.

 

لبنان هفته هاست که درگیر ناآرامی های اجتماعی است و اعتراض های خیابانی، عملا کار و فعالیت در این کشور را به تعطیلی کشانده است. استمرار این اعتراض های خیابانی، دولت این کشور را در روز سه شنبه مجبور به استعفا کرد. سعد الحریری می گوید، با یک دولت تکنوکرات قادر خواهد بود کشور را از گرداب فساد و بحران اقتصادی نجات دهد.

 

منبع: ایرنا

نظر شما