صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۵۵
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 02
کد خبر: ۲۶۶۳۱
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ضرورت مقابله دستگاه قضا با هنجارشکنان فرهنگی

در جلسه روز گذشته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مسئولین قضائی این شهر نسبت به عدم رعایت حجاب و عفاف در سطح این شهر مقدس ابراز نگرانی شده و خواستار ورود و اقدام به موقع مسئولین قضائی با هنجارشکنان فرهنگی شدند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عصر دیروز جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ریاست آیت الله محمد یزدی و با حضور اعضا از جمله حضرات آیات و حجج‌اسلام والمسلمین آقایان، محمدرضا آشتیانی، رضا استادی، محسن اراکی، محمود رضا جمشیدی، عبدالله خائفی، سید احمد خاتمی، محمود رجبی، سید محمد غروی، غلامرضا فیاضی، محسن فقیهی، عباس کعبی، مرتضی مقتدایی، حسن ممدوحی، جواد مروی، نجم الدین مروجی طبسی، علی نکونام و حسن نظری شاهرودی تشکیل جلسه داد.

 

اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه و در جلسه‌ای با مسئولان قضایی قم دغدغه‌های خویش درباره وضعیت فرهنگی و حجاب در این شهر را بیان کردند و از مسئولان خواستند در کنار تقویت فعالیت‌های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، با هنجارشکنان برخورد قاطع کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین، دراین جلسه که به ریاست آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین برگزار شد، اعضای این نهاد حوزوی همچنین ضمن قدردانی از اقدام‌های دستگاه قضایی در برخورد قاطع با مفسدان، خواستار تداوم برخوردها با دست‌اندازان به بیت‌المال شدند.

 

رئیس‌کل دادگستری استان قم در ادامه این جلسه بابیان این‌که در دوره جدید قوه قضائیه مبارزه با مفاسد اقتصادی در اولویت فعالیت‌های دستگاه قضا قرارگرفته است، گفت: با اجازه رهبر معظم انقلاب تشریفات قضایی در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی برداشته شد و این پرونده‌ها در اسرع وقت در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی رسیدگی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری با اشاره به این‌که قانون مدنی و حقوقی به‌طور مستقیم از فقه امامیه گرفته‌شده است، ابراز کرد: قوانین قوه قضاییه، با حضور علما تدوین‌شده است، اما در حال حاضر و باوجود شرایط جدید، مشکلاتی در این قوانین دیده می‌شود که لازم است این قوانین مجددا با نظر مراجع معظم و حضور علما بازبینی و به‌روز شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب قم نیز در این جلسه تاکید کرد: مسئولان قضایی قم با تمام قوت جهت برخورد با ناهنجاری‌ها و رفتارهایی که موجب جریحه‌دار شدن عفت عمومی در شهر مقدس قم می‌شود ورود پیدا خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب با ابراز تاسف از اینکه در برخی موارد ناهنجارهای فرهنگی و بی‌حجابی به خانواده‌های مذهبی ورود پیداکرده افزود: علت گرایش برخی دختران به بی‌حجابی، تغذیه فکری نامناسب از طریق فضای مجازی و دیگر رسانه‌های مسموم است که با برگزاری کلاس‌ها و افزایش آگاهی درباره عفت عمومی بسیاری از آن‌ها اصلاح‌شده‌اند.

 

آیت الله خاتمی: هنجار شکنان برای شکستن فضای فرهنگی دینی شهر قم انگیزه دارند

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت:‌هنجار شکنان برای شکستن فضای فرهنگی دینی قم انگیزه دارند و کسی که می‌تواند مقابل این افراد بایستد اجرای قانون است و در این زمینه باید هم کار فرهنگی و هم کار اجرایی صورت گیرد.

 

آیت الله سید احمد خاتمی عصر جمعه در جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رئیس دادگستری قم اظهار داشت:‌باید نسبت به فضای فرهنگی قم بسیار هوشیار باشیم، نباید شاهد باشیم درمرکز شهر چهره هایی دیده شوند که با قم سازگار نیست.

 

وی اظهار داشت: ما معتقدیم مسئولان دادگستری قم برای کار انگیزه دارند. احساس بنده این است که دستگاه قضا در مباحث اقتصادی خوب وارد شده، اما در عرصه فرهنگی همچنان کسانی خود را در حصار امن می‌بینند، اینکه اقدامی در مقابل یک فیلم از طرف دادستانی انجام شد، نشان داد که دستگاه قضائی در مباحث فرهنگی هم باید ورود کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: