صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۳۱
  • سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 26 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 04
کد خبر: ۲۶۹۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حاجی میرزایی موعد جدید طرح رتبه بندی معلمان را اعلام کرد

وزیر آموزش‌وپرورش برای اجرای رتبه‌بندی معلمان زمان جدید، تعیین و اعلام کرد!

به گزارش راهبرد معاصر؛ این لایحه به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی‌های حرفه ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شد.

 

با این نظام، رتبه‌های حرفه‌ای برای طبقه بندی معلمان در نظر گرفته می‌شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در امتیازات شغل و شاغل و در نتیجه حقوق و مزایا برای آنان لحاظ می‌شود.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز درباره طرح رتبه‌بندی معلمان اوایل دی ماه سال ۹۷ اعلام کرد که هدف اصلی این طرح صرفا افزایش حقوق نیست بلکه ارتقای انگیزه معلمان در دستیابی به صلاحیت‌های بالاتر و ارتقای آموزش مدنظر است.

 

محسن حاجی میرزایی در دیدار معلمان دبیرستان دخترانه دوره اول علی‌اکبر داور منطقه 7 تهران که هم‌زمان با 13 آبان و در حاشیه نواختن زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد، اظهار کرد: معلم باید اطلاعاتش به‌روز باشد لذا یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های آموزش‌وپرورش، آموزش معلمان و تلاش برای ارتقای سطح علمی آن‌ها است.

 

وی افزود: در حوزه نیروی انسانی مشکلاتی وجود دارد و امسال بیش از100 هزار معلم کمبود داشتیم و ناچار شدیم با روش‌هایی که مطلوب خودمان نبود این کمبود را جبران کنیم. 50 درصد ازکمبودها را با بکارگیری بازنشستگان و مابقی را از طریق به‌کارگیری سایر نیروها و روش‌ها از جمله تدریس معاونین مدارس تأمین کردیم.

 

حاجی‌میرزایی ادامه داد: همه دارایی آموزش‌وپرورش، نیروی انسانی است و آموزش معلمان برای ما خیلی مهم است و قطعاً در این زمینه تلاش خواهیم کرد. اگر همه‌چیز داشته باشیم اما معلم متخصص نداشته باشیم هیچ‌یک از اهداف ما محقق نخواهد شد.

 

وی درپاسخ به پرسش یکی ازدبیران درخصوص جذب فرزندان فرهنگی اظهارکرد: جذب فرزندان فرهنگی نیازمند قانون است بنابراین پیگیراین موضوع هستیم همچنین رتبه‌بندی معلمان در صورت تصویب آئین‌نامه مربوطه از اول مهر ماه اجرایی می‌شد و این طرح قطعاً در نیمه دوم سال 98 اجرایی می‌شود.

 

توزیع نامناسب معلمان باید اصلاح شود

حاجی‌میرزایی تراکم دانش‌آموزی را در بسیاری از مدارس غیرقابل‌قبول دانست و اضافه‌کرد: 23 هزار مدرسه داریم که آمار دانش‌آموزی آن‌ها زیر10 نفر است درصورتی‌که در برخی کلان‌شهرها تراکم کلاس‌های بیشتر از استاندار است و این توزیع نامناسب تراکم باید اصلاح شود و در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

 

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه کشور تحت تحریم است و با مشکل بودجه مواجه هستیم و این امر درکیفیت فعالیت‌ها تأثیر منفی می‌گذارد، اظهارکرد: تمام تلاش ما این است که با وجود همه مشکلات شرایط فعلی را بهتر کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
مصطفی
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
سلام.حرف مفت زیاد میزنین و ما به این حرفای تو خالی عادت کردیم
دبیر
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
هنوز داستان چوپان دروغگو یادمان نرفته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
از سال ۹۱وعده اجرای رتبه بندی داده میشه واین آقا هم همون وعده ها رو تکرار میکنه .حرف مردیکیه هروقت از اینا سوال کنین میگن ما که گفتیم چند ماه دیگه .آموزش وپرورش در این مملکت ارزشی نداره ودلیل آن هم طبقاتی شدن آموزشه که هرکی پولدارتر باشه مدرسه بهترومعلم بهتری خواهند داشت .مناطق محروم باید خدا به داد شون برسه