صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 05
کد خبر: ۲۷۰۳۶

طرح اخراج منافقین از فرانسه

یک سایت غربی مدعی شده است که دولت فرانسه درصدد است تا به حضور چهل ساله اعضای منافقین در این کشور پایان دهد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سی خرداد ۱۳۶۰ به نقطه ی عطفی در تاریخ سازمان منافقین بدل شده است. اعلام جنگ مسلحانه علیه نظام و در ادامه حضور در جبهه های جنگ به نفع صدام حسین، عملا این سازمان را به دشمنی ابدی برای ایرانیان بدل کرد.

 

از همان آغاز جنگ مسلحانه منافقین و فرار مسعود رجوی به فرانسه تا به امروز، دولت پایس و این کشور به پایگاهی برای حضور سرکردگان این گروه تروریستی تبدیل شده است.

 

ضعف مفرط منافقین و تلاش دولت مکرون برای کاهش تنش ها با ایران در خلال ماه های اخیر بر این گمانه زنی دامن زده که فرانسه درصدد است تا امکان حضور منافقین در این کشور را از میان ببرد.

 

در این میان یک سایت غربی از تصمیم دولت فرانسه برای پایان دادن به حضور اعضای گروهک تروریستی منافقین در خاک این کشور خبر داده است.

 

ادیسه آنلاین با اعلام این خبر نوشته است: «امانوئل ماکورن» رئیس جمهور و «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه، در نشستی که در تاریخ ۲۹ اکتبر (هفتم آبان) داشته اند تصمیم گرفته اند تا به حضور سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) در خاک فرانسه پایان دهند.

 

اعضای گروهک منافقن ۴۰ سال است که در فرانسه حضور دارند.

 

«الکسی کوهلر» (Alexis Kohler) رئیس ستاد رئیس جمهوری فرانسه، با انتشار پیام هایی در حساب کاربری خود در توئیتر این موضوع را تائید کرده است.

 

وی در یکی از پیام های خود می نویسد: نظر به خطراتی که حضور سازمان مجاهدین در فرانسه برای کشور دارد، تصمیم بر این شد تا ضمن حمایت از پایگاه آنها در تیرانا (آلبانی)، در خصوص کمک‌ها و حمایت‌هایی که از آنها در داخل فرانسه می شود بازنگری صورت گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: