صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 07
کد خبر: ۲۷۲۰۰

طرح برخورد با پاتوق های مجردی

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از پایان مهلت ده روزه پلیس به مالکان خانه های مجردی که در آن افراد معتاد و متجاهر ساکنند خبر داده و از پلمپ تعدادی از آنها سخن رانده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ طرح انضباط اجتماعی در پایتخت وارد فاز تازه ای شده است. بر مبنای اظهارات سرهنگ ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، پیشتر به برخی مالکان که خانه های خود را به اتاق های متعدد تقسیم کرده و هر یک را به چند معتاد، مجرم و متجاهر کرایه می دادند هشدار داده شده بود و حالا در موعد اتمام هشدار یاد شده، شماری از این خانه پلپ شده است.

 

سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در حاشیه طرح انظباط اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: طرح انضباط اجتماعی در محلات محدوده امام حسین ع در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه سه ماه کار اطلاعاتی درخصوص پاکسازی این مناطق انجام شد، خاطرنشان کرد: افرادی که در این محدوده‌ها اقدام به فروش موادمخدر و قاچاق کالا می‌کردند شناسایی و اخطار پلمب و تخلیه منازل به آن‌ها داده شد.

 

ظهیری با بیان اینکه متاسفانه مالکان توجهی به هشدارها نکردند، گفت: امروز آخرین روز از  مهلت ۱۰ روزه بود که به پایان رسید و در همین راستا نیز طرح خود را برای پلمب این منازل اجرا کردیم. رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به شناسایی ۶۳ منزل در این طرح در محدوده میدان امام حسین (ع) اظهار کرد: امروز ۳۷ منزل با حکم قضایی پلمب شد و اجرای این طرح در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی در مورد افراد حاضر در این خانه‌ها نیز گفت: مالکان این خانه‌ها، فضاهای داخلی این منازل را در ازای شبی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان به افرادی نظیر معتادان، مجرمان و... و. اجاره می‌دادند؛ به طوری که در یک خانه ۲۰ تا ۳۰ اتاق مجزا ایجاد کرده بودند و در هر اتاق نیز بین ۵ تا ۱۰ نفر حضور داشتند و در این فضاها اقدام به مالخری، مصرف موادمخدر، قاچاق و انجام دیگر اقدامات مجرمانه کرده بودند.

 

ظهیری با بیان اینکه این طرح در سه نقطه از محله میدان امام حسین به اجرا درآمد، خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای ما بیش از ۲۰۰۰ نفر در این خانه‌ها ساکن هستند.

 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در مورد معتادان متجاهر نیز گفت: حدود ۷۰۰ معتاد متجاهر در این محدوده جمع آوری شده‌اند که به کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز بازپروری منتقل شدند.

 

وی در مورد حضور اتباع بیگانه نیز گفت: با همکاری پلیس امنیت اگر در میان این افراد، اتباع بیگانه غیرمجاز حضور داشته باشد نسبت به بازگرداندن آنان به کشورشان اقدام خواهیم کرد.

 

ظهیری با تاکید بر اینکه اجرای این طرح تنها در محدوده میدان امام حسین (ع) نخواهد بود، خاطرنشان کرد:  این طرح در باقی مناطق پایتخت نیز اجرا خواهد شد و اجرای آن نیز تا زمان پاکسازی کامل مناطق ادامه خواهد داشت.

 

وی به مالکان این خانه‌ها نیز هشدار داد که برای ادامه فعالیت خود حتما مجوزهای لازم را از پلیس و دیگر نهادهای مربوطه اخذ کنند؛ چرا که فعالیت آنان به این شکل و شیوه جرم بوده و با توجه به اینکه بستری برای انجام اقدامات مجرمانه است، پلیس حتما با آن برخورد خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: