صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۰۷
  • دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
  • Monday 27 March 2023
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
کد خبر: ۲۷۵۴۳

ششصد نظامی آمریکایی در سوریه مستقرند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در گفتگویی با ای بی سی از استقرار حدود ششصد نظامی آمریکایی در خاک سوریه به بهانه تداوم مبارزه با داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در حالی که دونالد ترامپ سه هفته پیش از طرحش برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از سوریه پرده برداری کرده بود، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در گفتگویی با ای بی سی از استقرار حدود ششصد نظامی آمریکایی در خاک سوریه به بهانه تداوم مبارزه با داعش در این کشور خبر داد.

 

بهانه مبارزه با داعش جهت حضور نظامیان آمریکایی در حالی از سوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مطرح شده، که ترامپ چندی بعد با عقب نشینی از موضع اولیه اش از ماندگاری شماری از نظامیان آمریکا در سوریه جهت حفاظت از منابع نفتی این کشور سخن به میان آورده بود.

 

ژنرال «مارک میلر» در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: اگرچه هدف نهایی کاهش حضور نظامی آمریکا در سوریه است، اما برای ادامه عملیات علیه داعش تعداد کمی از نیروهای آمریکا در سوریه همچنان باقی خواهند ماند.

 

میلر همچنین با اشاره به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در مورد خروج یکهزار نیروی ایالات متحده از سوریه گفت: به رغم سخنان رئیس جمهوری نیروهای آمریکا همچنان در منطقه خواهند ماند.

 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: نیروهای داعش هنوز در سوریه حضور دارند و با توجه به شرایط کنونی منطقه احتمال بسیاری وجود دارد که نیروهای داعش بتوانند فرصت بازگشت دوباره را فراهم کنند.

 

رئیس جمهوری آمریکا در ماه‌های گذشته با اعلام عقب نشینی نظامیان این کشور از شمال سوریه، گفت: وقت آن رسیده که ایالات متحده از سوریه خارج شود. قرار بود نیروهای آمریکایی برای انجام ماموریت شان تنها ۳۰ روز در سوریه باشند، اما این حضور چندین سال به طول انجامید. اکنون زمان آن رسیده به این جنگ بی هدف پایان داده شود.

 

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بود که به نظر می‌رسد پس از ناکامی این نیروها در رسیدن به اهداف تعیین شده بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

 

آمریکا دارای ۱۹ پایگاه و نزدیک به ۶ هزار نیروی نظامی در مناطق شرق سوریه است که از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی و تجاوزکارانه با هدف حمایت از تروریست‌های مستقر وارد این مناطق شده‌اند.

 

منابع خبری شب گذشته خبر دادند که دوکاروان بزرگ نظامی آمریکایی مرکب از ۱۷۲ خودروی زرهی آمریکایی روز یکشنبه با عبور از شهرک "تل تمر" در حومه غربی حسکه، به سوی منطقه "الرقه" و حومه شمال شرقی حلب درحال حرکت هستند.

 

به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، این دو کاروان نظامی آمریکایی روز یکشنبه از مرز عراق وارد سوریه شدند و پس از آن با عبور از شهرک "تل تمر" در غرب حسکه، راهی جاده مواصلاتی حسکه – رقه –حلب هستند.

 

براساس این گزارش،مقصد این دو کاروان نظامی آمریکایی ابتدا پایگاه‌های این کشور در حومه "حلب" و رقه" خواهد بود و پس از آن یا به سوی خاک عراق برخواهند گشت و یا راهی پایگاه‌های واشنگتن خواهند شد که در نزدیکی میدان‌های نفتی سوریه مستقر هستند.

 

در سایه این تحرّکات، روسیه درچارچوب اجرای توافق سوچی با ترکیه درخصوص سوریه، حضور نظامی خود در استان حسکه و رقه را تقویت کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: