صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 13
کد خبر: ۲۷۸۲۳

امیر حاتمی: تاثیر تحریم ها بر نیروهای مسلح هیچ است

وزیر دفاع با اشاره به تحریم شماری از فرماندهان نظامی کشورمان از سوی آمریکایی اظهار داشت: تاثیر این قبیل تحریم به دلیل خودکفایی نیروهای مسلح کشورمان هیچ است و صرفا افراد تحریم شده را در چشم نیروهای مسلح عزیزتر از گذشته خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در ادامه تداوم تحریم های غیر قانونی و دهشتناک ایالات متحده آمریکا علیه ملت و دولت ایران، شماری از فرماندهای نظامی کشورمان در خلال ماه های اخیر در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند. پیش از آن وزارت خزانه داری ایالات متحده، رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در جرگه گروه های تروریستی از سوی آمریکا قلمداد نموده بود، امری که با واکنش طرف ایران مواجه شده و موجب شد تا نیروی سنتکام در صدر لیست گروه های تروریستی تهران قرار گیرد.

 

در آخرین گام تحریم ها بر علیه نیروهای مسلح، هشت فرمانده نظامی در لیست تحریم قرار گرفتند. سرداران امیرعلی حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران؛ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه؛ علی رضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران؛ یدالله بادین، فرمانده منطقه سوم نیروی دریای سپاه پاسداران؛ عباس غلامشاهی، فرمانده منطقه اول نیروی دریای سپاه پاسداران؛ علی عظمایی، فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران؛ منصور روانکار، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران؛ رمضان زیراهی، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران افراد یاد شده می باشند.

 

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به این مسئله پرداخته و اظهار داشت: مثل همه کارهایی که آمریکایی‌ها علیه ملت ایران تا به امروز انجام داده اند و در صدر آنها نیروهای مسلح همچون خوار چشم دشمن همواره مورد هدف آنها بوده، اینبار هم تعدادی از هموطنان ما را تحریم کردند، ولی این اقدام آنها هیچ‌ اثری نخواهد داشت.

 

وی افزود: امروز از منظر نیروهای مسلح کسی که تحت تحریم قرار می‌گیرد مانند کسی است که مورد اصابت گلوله دشمن قرار می‌گیرد و همچنین کسی که تحت تحریم قرار می‌گیرد مثل یک جانباز جنگ با دشمن به او نگاه می‌کنند.

 

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: کسانی که مورد تحریم قرار می‌گیرند موجب افتخار مردم و نیروهای مسلح هستند و تحریم‌ها به لحاظ تاثیر در اداره نیروهای مسلح هم هیچگونه اثری ندارد. چرا که ما اصولا نیروهای مسلح را به شکل خودکفا و خوداتکا و متکی به توانایی‌های داخل اداره می‌کنیم و این نوع حرکات اثری بر اداره نیروهای مسلح ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: