صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 21
کد خبر: ۲۸۵۳۰

کنست مسئول تشکیل کابینه شد

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ این رژیم، کابینه را مامور به تشکیل کابینه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه، رئیس رژیم صهیونیستی، بنی گانتس را مامور تشکیل کابینه کرد. با این حال و با گذشت قریب به چهار هفته از انتخاب گانتس، او نیز در ایجاد ائتلاف ناکام ماند. همین امر منجر به آن شد تا «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، به جای شخص، پارلمان را مامور به تشکیل کابینه نماید.

 

«بنی گانتس» که از یک ماه پیش مامور تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی شده بود، شب گذشته به صورت رسمی شکست و ناکامی خود در تشکیل دولت را اعلام کرد.

 

اعلام ناکامی گانتز در تشکیل کابینه تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتُنا» با انتشار بیانیه‌ای، مخالفت خود را با ائتلاف با دیگر احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

 

کانال دو تلویزیون رژیم اسرائیل روز پنجشنبه خبر دستور رئیس رژیم صهیونیستی را اعلام کرده و افزود که ریولین پارلمان را مکلف کرده با انتخاب یکی از اعضای خود مامویت تشکیل کابنیه را به سرانجام برساند.

 

دفتر ریویلن با صدور بیانیه ای  اعلام که رئیس این رژیم در کنفرانس مطبوعاتی اش با یولی ادلشاین رئیس پارلمان این موضوع را مطرح خواهد کرد.

 

رسانه ها پیشتر اعلام کرده بودند که با اعلام  رسمی ناکامی گانتس در تشکیل کابینه، فلسطین اشغالی دوباره آماده برگزاری سومین انتخابات پارلمانی خواهد شد.

 

اسرائیلی ها تاکنون دو بار برای انتخابات پارلمانی پای صندوق های رای رفتند. در دومین انتخابات، ائتلاف آبی و سفید به رهبری گانتس تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را از آن خود کرد و در مقابل حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۳۲ کرسی را به دست آورد.

 

ساعاتی پیش مطبوعات سرزمین های اشغالی به نقل از بنیامین نتانیاهو نوشته بودند: از بنی گانتز می‌خواهم که شخصا با من گفت‌وگو کند.

 

وی در پیامی توئیتری در پاسخ به انتقادهای گانتز از خود گفت: «حرف‌های بنی گانتز را شنیده‌ام و این اتهام‌های بی‌اساس و شخصی را رد می‌کنم. می‌خواهم یک چیز را واضح بیان کنم: من قدم اول را برمی‌دارم و پیشنهادی را مطرح می‌کنم. از گانتز می‌خواهم که شخصا با من گفت‌وگو کند و هیچ پیش‌شرطی را نیز مشخص نمی‌کنم.»

 

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه گفت: «می‌توانیم بر تفاوت‌هایمان فائق آییم. اسرائیل برای همه ما مهم است. باید آخرین تلاش را برای تشکیل دولتی فراگیر انجام دهیم.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: