صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 17
کد خبر: ۲۸۷۶

تهدید کاخ سفید با موشک ضدتانک

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد فردی را دستگیر کرده که قصد حمله با موشک ضد تانک به کاخ سفید را داشت.

به گزارش راهبرد معاصر؛  پلیس فدرال آمریکا جوان 21 ساله ای را که برای حمله به مراکز حساس آمریکا از جمله کاخ سفید در حال برنامه ریزی بود بازداشت کرد.

مقامات محلی ایالت جورجیای آمریکا به اف بی آی گزارش داده بودند که فردی با نام "هاشر جلال تاهب" به افکار افراطی روی آورده است به همین دلیل پلیس فدرال از مارس گذشته تحقیقاتی را درباره وی آغاز کرد.

یکی از ماموران اف بی آی که به صورت ناشناس با تاهب ارتباط برقرار کرده بود، اعلام کرد که وی درصدد دریافت گذرنامه المثنی بوده و تصمیم دارد به سفری خارجی برود.

تاهب به این مامور مخفی اف بی آی گفته بود که قصد دارد حملاتی را در ایالات متحده به نقاط حساس مثل کاخ سفید و مجسمه آزادی انجام دهد.

تاهب همچنین نقشه ای از بخش غربی کاخ سفید که محل استقرار دفتر رئیس جمهوری آمریکا بوده به این مامور مخفی اف بی آی نشان داده و از وی خواسته در تهیه اسلحه و مواد منفجره به او کمک کند.

مامور اف بی آی مدعی است که تاهب هفته گذشته با وی دیدار کرده و یک کوله پشتی را که مواد منفجره قرار بوده در آن جای گیرد به وی داده و گفته است که حمله پنجشنبه این هفته (فردا) انجام خواهد شد.

وی خودروی خود را در ازای چند اسلحه اتوماتیک و همچنین یک پرتاب کننده موشک ضدتانک ای.تی.4 فروخته اما بلافاصله پس از دریافت این تسلیحات دستگیر شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: