صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 24
کد خبر: ۲۸۷۶۱

واکنش تهران به کنفرانس ضد ایرانی منامه

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات ضد ایرانی سر داده شده در کنفرانس منامه اظهار داشت: کشورهایی که خود مولّد و مروّج تروریسم و افراط‌ گرایی بوده و با زیر پا گذاشتن اصل حسن همجواری، در امور داخلی دیگران مداخله کرده و امنیت منطقه را به واسطه جلب نیروهای بیگانه تضعیف کرده‌اند، نمی‌توانند با فرافکنی مشکلات خودساخته را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پانزدهمین کنفرانس امنیت منطقه‌ای موسوم به "گفت وگوهای منامه" جمعه شب در پایتخت بحرین آغاز به کار کرد.

 

به گزارش تارنمای روزنامه "الوطن" چاپ بحرین، در این کنفرانس سه روزه که تا روز یکشنبه به طول خواهد انجامید، شرکت‌کنندگان به موضوعاتی چون امنیت دریانوری، درگیری در خاورمیانه، دیپلماسی دفاعی، ثبات منطقه‌ای، سیاست آمریکا، روابط ائتلاف‌ها در خاورمیانه، رقابت و همکاری منطقه‌ای خواهند پرداخت.

 

نگاهی به اظهارات سخنرانان این نشست گواه آن است که طرح اتهامات واهی علیه ایران، بخش عمده ای از اظهارات این نشست را به خود اختصاص داده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات بی‌اساس و اتهامات واهی مطرح شده از سوی برخی شرکت‌کنندگان در اجلاس منامه (بحرین) را بی‌ارزش خواند و گفت: کشورهای مولد تروریسم و افراطی‌گری نمی‌توانند با فرافکنی، مشکلات خودساخته را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند.

 

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سیدعباس موسوی» روز یکشنبه در واکنش به اظهارات بی‌اساس و اتهامات واهی مطرح شده از سوی برخی شرکت‌کنندگان در اجلاس گفت وگوی منامه در بحرین، ضمن بی‌ارزش خواندن این اظهارات، اتهامات وارده به کشورمان را مردود خواند. 

 

وی ادامه داد: کشورهایی که خود مولّد و مروّج تروریسم و افراط‌گرایی بوده و با زیر پا گذاشتن اصل حسن همجواری، در امور داخلی دیگران مداخله کرده و امنیت منطقه را به واسطه جلب نیروهای بیگانه تضعیف کرده‌اند، نمی‌توانند با فرافکنی مشکلات خودساخته را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: تجاوز نظامی به یمن به رهبری عربستان سعودی و به خاک و خون کشیدن ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان بی‌گناه و نابود کردن همه زیرساخت‌های آن کشور و توسل به رفتارهای استعماری در تلاش برای سرنگونی حکومت‌های مشروع و روی کار آوردن رژیم‌های تحت حمایت از حافظه تاریخی افکار عمومی منطقه و جهان پاک نخواهد شد. 

 

موسوی این کشورها را به کنار گذاشتن توهّم و پذیرش واقعیت‌ها و گفت وگو و همکاری جمعی برای تامین ثبات، امنیت و پیشرفت منطقه فراخواند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: