صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 26
کد خبر: ۲۸۹۴۳

شدت حملات بر علیه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی

از زمان اظهار نظر جدید دادستانی اسرائیل پیرامون مفاسد نخست وزیر این کشور، بر میزان حملات سیاسی بر علیه نتانیاهو به نحو فزاینده ای افزوده شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی رأی روز پنجشنبه دادستان کل رژیم صهیونیستی و مجرم شناخته شدن نخست‌وزیر این رژیم به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی، بسیاری از تحلیل گران و رسانه های عربی این موضوع را پایان حیات سیاسی "بنیامین نتانیاهو" ارزیابی کردند.

 

در این میان هم رقبا و هم حزبی های نتانیاهو نیز جهت ربودن گوی سبقت از یکدیگر بر جسد نیمه جان نتایاهو لگد می زنند.

 

«بنی گانتس» رئیس حزب آبی سفید رژیم صهیونیستی شنبه‌شب گفت: نتانیاهو به دنبال شعله‌ور کردن جنگ داخلی است.

 

به گزارش المیادین، گانتس افزود: نتانیاهو مردم را به گروگان گرفته و ما را در معرض خطر یک جنگ داخلی قرار داده است.

 

رئیس ائتلاف «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهار نظرش در این باره می‌گوید نخست‌وزیر این رژیم از بیم از بین رفتن مصونیت‌هایش، در تلاش است تا این رژیم را به سمت برگزاری انتخابات سوم سوق دهد.

 

«بنی گانتس» رئیس ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید» و نامزد معارضین برای نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی روز دوشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به سوق دادن تل‌آویو به سوی انتخابات سوم با هدف مصون ماندن از محاکمه قضایی، متهم کرد.

 

نتانیاهو از ماه‌ها پیش درگیر چند پرونده قضایی است. دادستان رژیم صهیونیستی هفته گذشته رسما وی را به «دریافت رشوه»، «تقلب» و «سوء استفاده از اعتماد عمومی» متهم کرد. نتانیاهو فعلا از مصونیت پارلمانی برخوردار است، اما در صورتی که مجبور به ترک نخست‌وزیری شود، باید در دادگاه حضور پیدا کند.

 

گانتز که امروز در جمع اعضای حزبش صحبت می‌کرد، گفت نتانیاهو اسرائیل را «به سمت انتخابات سوم می‌کشد» و «تلاش می‌کند تا ما را به انتخابات تازه‌ای وادارد. آن هم به یک دلیل: وضعیت حقوقی‌اش.»

 

رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته درگیر تشکیل کابینه جدید است، اما اختلافات شدید میان جناح‌های سیاسی این رژیم موجب شده تا این روند به بن‌بست بخورد. در حالی که این رژیم ظرف تنها چند ماه دو انتخابات برگزار کرده، ادامه بحران تشکیل کابینه موجب شده تا اسرائیلی‌ها در آستانه برگزاری انتخابات سوم قرار گیرند. همزمان، نتانیاهو از درون حزب هم با شورش مواجه شده و شماری از هم‌حزبی‌های وی در «لیکود»، خواستار برگزاری انتخابات درون حزبی برای انتخاب رئیسی جدید شده‌اند.

 

آویگدور لیبرمن:‌ اعطای مصونیت قضایی به اعتماد عمومی لطمه می‌زند

«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل خانه ما»، گفت که اعطای مصونیت قضایی به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «به اعتماد عمومی مردم» ضربه می‌زند.

 

وی در جمع اعضای حزب خود در کنست گفت: «واقعا امیدوارم که در انتهای این فرایند، اتهام‌های مطرح‌شده علیه نتانیاهو برداشته شود. اما تنها جایی که می‌توان چنین کرد صحن دادگاه است».

 

لیبرمن گفت: «نخست‌وزیر نیز خود گفته که به مصونیت قضایی نیازی ندارد». وی افزود که «تصمیم دادگاه تنها چیزی است که می‌تواند شهروندان را راضی کند.»

 

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی افزود: «شک دارم بتوان جلوی برگزاری سومین انتخابات را در اسرائیل گرفت. می‌دانیم که برای اسرائیل و مردم چیزی غیرضروری‌تر از انتخابات مجدد نیست.»

 

وی از رئیس این رژیم و همچنین رئیس کنست خواست تا «از تمام احزاب دعوت کرده و همه را با یکدیگر متحد کنند».

 

سعر: نتانیاهو «لیکود» را به بن‌بست رسانده است

«گیدون سعر» عضو حزب «لیکود» که به صورت رسمی ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر این حزب را به چالش کشیده و برای ریاست بر حزب نامزد شده، روز دوشنبه گفت اقدامات نتانیاهو این حزب را به «بن‌بست» رسانده است.

 

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، سعر که در جمع گروهی از حامیان حزب لیکود در شهرک صهیونیست‌نشین «هو هاشارون» صحبت می‌کرد، گفت این حزب راستگرا به بن‌بست رسیده و در صورتی که ریاست آن تغییر نکند، ممکن است قدرت را از دست بدهد.

 

وی گفت: «با وجود تمام چیزهایی که نتانیاهو و پسرش علیه من گفته‌اند و با وجود تمام حرف‌های ناخوشایندی که در شبکه‌های اجتماعی علیه من گفتند، من از نخست‌وزیر حمایت کردم و هنوز هم حمایت می‌کنم. اما تعهدم به من می‌گوید که اگر دیدم به بن‌بست رسیده‌ایم، در این مورد هشدار دهم.»

 

سعر افزود: «نگرانی من در آینده این است که اگر این تغییر ضروری را انجام ندهیم، ممکن است که قدرتمان را به رقبای سیاسی خود در جناح چپ واگذار کنیم. هرکس حق دارد نظری داشته باشد. من هم دارم نظرم را می‌گویم و معلوم هم نیست که حق با من باشد. چه کسی تصمیم می‌گیرد؟ اعضای لیکود.»

 

او همچنین گفت که تصمیمش برای نامزدی جهت رسیدن به ریاست حزب، به دلیل اتهامات قضایی وارد شده علیه نتانیاهو نیست، بلکه نتیجه جمع‌بندی او از بن‌بستی است که برای لیکود پیش آمده است.

 

رژیم صهیونیستی از نزدیک یک سال پیش درگیر رقابت‌های انتخاباتی است و با وجود برگزاری دو انتخابات، نه نتانیاهو و نه رقبای وی موفق به تشکیل کابینه نشده‌اند. در حال حاضر سعر تنها عضو ارشد لیکود است که به صورت علنی نتانیاهو را به چالش کشیده است. با این وجود، روز جمعه تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که شماری از اعضای ارشد این حزب پشت پرده در حال برگزاری دیدارهایی هستند تا نتانیاهو را از ریاست حزب کنار بگذارند.

 

آنطور که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مطلع گزارش داده، اعضای ارشد لیکود به این نتیجه رسیده‌اند که «دوران نتانیاهو به سر آمده» و این حزب اگر می‌خواهد در قدرت بماند، باید رئیس جدیدی برای خود انتخابات کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: