صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 27
کد خبر: ۲۹۰۳۶

انفجارهای پی در پی همزمان با ورود رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به بغداد

منابع رسانه ای از وقوع سه انفجار مهیب در پایتخت عراق خبر داده اند. همزمان با این انفجارها، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا پس از دیدار با مقام‌های صهیونیستی و سعودی، وارد بغداد شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مارک میلی رئیس جدید ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا این روزها سخت در پی مذاکرات دیپلماتیک و نظامی با رهبران غرب آسیا است. او که چند روز پیش در کنفرانس امنیتی منامه حضور پیدا کرده بود، از بحرین رهسپار سرزمین های اشغالی شد. ژنرال میلی پس از تل آویو عازم ریاض شد تا با ولیعهد جوان و سرکش سعودی به گفتگو بنشیند.

 

مقابله با سیاست های منطقه ای تهران و ایجاد دوستی و اتحاد میان اعراب و رژیم صهیونیستی را می توان مهمترین هدف منطقه ای ژنرال میلی دانست. از همین رو پس از ترک ریاض، مستقیما عازم بغداد شده است.

 

در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند. شماری از این نظامیان، ماه گذشته پس از ترک شمال سوریه، در عراق مستقر شدند. استقرار این نیروها در عراق، به بهانه حمایت از بغداد در مبارزه با تروریسم صورت گرفته است.

 

همزمان با ورود این مقام عالی رتبه آمریکایی به بغداد؛ رسانه‌های عراقی از وقوع  چند انفجار در شهر بغداد، پایتخت عراق خبر دادند.

 

شبکه تلویزیونی «العهد» عراق شامگاه سه‌شنبه (پنجم آذر) به نقل از منابعی گزارش داد که یک دستگاه موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در نزدیکی حسینه‌‌ای در منطقه «شهداء البیاع» واقع در جنوب بغداد خبر داد.

 

منبعی امنیتی در عراق به شبکه سومریه نیز اما شمار انفجارهای امشب بغداد را سه انفجار اعلام کرد و گفت که دو انفجار به وسیله موتورسیکلت بمب‌گذاری شده رخ داد و انفجار سوم نیز به دلیل بسته انفجاری بوده است.

 

او گفت که در این سه انفجار تا این لحظه، شش تن کشته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند. هنوز فردی یا گروهی مسئولیت این انفجار‌ها را برعهده نگرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: