صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 28
کد خبر: ۲۹۱۴۵

ایران خواستار برخورد قاطع با حمله کنندگان به کنسولگری نجف شد

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان از مقامات عراقی خواست ضمن تامین امنیت مکان های دیپلماتیک کشورمان در عراق، برخوردی قاطع با مهاجمان به کنسولگری کشورمان در نجف صورت دهد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بحران در عراق و وقوع انفجارهای پی در پی و حمله به مراکز دیپلماتیک وارد مرحله تازه ای شده است. پس از حمله به کنسولگری کشورمان در کربلا در خلال ماه گذشته، اغتشاشگران وابسته به سعودی به کنسولگری ایران در نجف اشرف حمله نمودند.

 

منابع خبری در عراق چهارشنبه شب گزارش دادند که اغتشاشگران کنسولگری ایران در نجف را آتش زدند. به گزارش این منابع خبری، پلیس استان نجف تا اطلاع ثانوی مقررات منع آمد و شد اعلام کرده است.

 

این رسانه ها گزارش دادند: در جریان درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان در نزدیکی کنسولگری ایران در نجف یکصد تظاهرکننده زخمی شدند.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های عراقی، شامگاه چهارشنبه درگیری‌هایی بین اغتشاشگران و نیروهای ضدشورش که برای حفاظت از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به محل اعزام شده بودند، رخ داده است.

 

در پی حمله گروهی آشوبگر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، وزارت خارجه عراق هدف از این اقدام را آسیب وارد ساختن به روابط عراق و ایران توصیف کرد و از معترضین خواست مراقب کسانی باشند که می‌خواهند اعتراضات را بی‌اعتبار کنند.

 

وزارت امور خارجه عراق همچنین حمله به کنسولگری ایران در شهر مقدس نجف را قویا محکوم کرده است و آن را خلاف واقعیت اعتراضاتی خوانده که در برخی شهرهای عراق جریان دارد.

 

این وزارتخانه همچنان بر حق مردم عراق برای انجام اعتراضات به‌عنوان حقی تضمین‌شده تاکید کرده است.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان نیز ضمن محکوم کردن تعرض به سرکنسولگری کشورمان در عراق در نجف خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت این کشور با عوامل مخرب و مهاجمان شد.

 

موسوی با محکومیت کردن این اقدام و با یادآوری مسئولیت و وظایف دولت عراق برای حمایت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات ها، افزود: مراتب اعتراض شدید ایران رسما به سفیر عراق در تهران ابلاغ شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: