صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 30
کد خبر: ۲۹۲۷۹

واکنش بوریس جانسوس به حادثه تروریستی لندن

نخست وزیری بریتانیا از محاکمه و برخورد قاطع با عوامل دخیل در حادثه تروریستی لاندن بریج خبر داده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پلیس لندن ساعتها پس از حمله یک فرد چاقو بدست به شماری از افراد در منطقه لاندن بریج و سپس ورود پلیس به ماجرا، حادثه را اقدامی تروریستی اعلام نمود.

 

پلیس لندن اعلام کرد که حمله فردی با چاقو به دیگران در منطقه لاندن بریج را یک «رویداد تروریستی» می‌داند. یک نفر به ضرب گلوله پلیس در این حادثه کشته شده و چند نفر چاقو خورده‌اند.

 

بنا به اعلام پلیس، شخصی که مظنون به حمله با چاقو بوده کشته شده و به نظر می‌رسیده که یک جلیقه انفجاری جعلی به تن داشته است.

 

ایستگاه قطار لاندن بریج که از ایستگاه‌‎های مهم در لندن است، بسته شده است.

 

بر اساس این گزارش، گروهی از مردان روی پل لاندن بریج روی رودخانه تیمز، با یکدیگر درگیر شدند. هم‌زمان پلیس در محل حاضر شده و تیراندازی شده است.

 

نشریه گاردین در گزارشی عنوان کرد که در جریان حمله ضارب دو نفر کشته و تعدادی زخمی شده‌اند. پس از آن بود که به گفته این نشریه ماموران پلیس وارد عمل شده و او را به ضرب گلوله هلاک کردند.

 

گاردین افزود سایر مجروحین به بیمارستان سلطنتی لندن منتقل و حال یکی از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

 

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته و گفته می‌شود که ضارب در این عملیات تنها بوده است.

 

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا در توییتی اعلام کرد که در جریان این حادثه قرار دارد و از نیروهای پلیس و امداد هم به دلیل اقدام فوری تشکر کرد. «پریتی پاتل» وزیر کشور بریتانیا، هم در توییتی از این حادثه ابراز نگرانی شدید کرد.

 

بوریس جانسون جمعه شب در گفت وگو با خبرنگاران در محل دفتر نخست وزیری، شکل حمله‌ صورت گرفته را آشنا توصیف اما تصریح کرد که این کشور در مقابل چنین رفتارهایی کمر خم نخواهد کرد و هراسی نخواهد داشت.

 

برخی از رسانه‌ها از احتمال برگزاری نشست اضطراری دولت موسوم به کبرا و افزایش سطح هشدار امنیتی در انگلیس خبر می‌دهند.

 

سطح هشدار امنیتی در انگلیس سه هفته پیش برای اولین بار در پنج سال گذشته با یک مرحله کاهش به درجه «قابل توجه» رسیده، این مرحله به این معناست که احتمال حمله تروریستی قویا ممکن است.

 

«جرمی کوربین» رهبر حزب مخالف دولت حادثه امروز را محکوم و عنوان کرد که به احترام قربانیان، تبلیغات حزبش را امشب تعلیق خواهد کرد.

 

گفتنی است انتخابات عمومی انگلیس که سومین انتخابات پس از رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، قرار است ۱۲ دسامبر ( ۲۱ آذر) برگزار شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: