صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۲۸
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 01
کد خبر: ۲۹۴۰۷

مقتدا صدر خطاب به معترضین: به خشونت دست نزنید

رهبر جریان صدر از تمامی معترضین در دو استان نجف و کربلا خواسته تا از هرگونه خشونت و آسیبی به اموال عمومی امتناع ورزیده و به شکل مسالمت آمیز اعتراضات خود را ادامه دهند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ استعفای عادل عبدالمهدی از سمت نخست وزیری عراق، تحولات سیاسی در این کشور را به سمت و سوی جدیدی سوق داده است. عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز گذشته به طور رسمی استعفای مکتوب خود را تقدیم پارلمان این کشور کرد و پارلمان هم در نشست فوق العاده امروز، درباره این استعفا رای گیری می کند.

 

عموم جریان ها و گروه های عراقی از این تصمیم استقبال نموده اند. با این حال دامنه خشونت ها در عراق کاسته نشده و مجددا این کشور شاهد اعتراضات خشونت بار بوده است.

 

رهبر جریان صدر عراق شب گذشته خواستار اجتناب از خشونت و درگیری در دو استان نجف اشرف و کربلای معلی شد و از معترضانی که دست به قتل و خشونت و آتش‌سوزی و تعرض به مقدسات می‌زنند، تبری جست.

 

سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق روز شنبه در سخنانی گفت که حزب متبوعش در تشکیل دولت آتی عراق شرکت نخواهد داشت.

 

به گزارش النشره، وی در ادامه با توجه به تشدید خشونت‌ها در دو استان کربلای معلی و نجف اشرف، خواستار اجتناب تظاهرات‌کنندگان از خشونت در دو استان مذکور و پرهیز آنها از تعرض به مقدسات شده است.

 

صدر همچنین خواستار پایبندی تظاهرکنندگان به مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات شد و از معترضانی که دست به قتل و خشونت و آتش‌سوزی و تعرض به مقدسات می‌زنند، تبری جست.

 

رهبر جریان صدر عراق که این اظهارات را در دیدار با «صالح محمد العراقی»- از نزدیکان مقدی صدر- عنوان کرده بود، افزود: هرگز اجازه بازگشت مفسدان به صحنه قدرت تحت لباس و عناوین جدید را نخواهد داد.

 

به گزارش السومریه نیوز، وی در این دیدار از طرفداران خود و تظاهرکنندگان وابسته به جریان صدر خواسته به هیچ وجه دست به خشونت نزنند و از انجام هرگونه اقدام خرابکارانه پرهیز کنند.

 

سید مقتدا صدر گفت : «معترضان باید به مسالمیت آمیز بودن اعتراضاتشان پایبند باشند و استان‌های مقدس (کربلای معلی و نجف اشرف) به خصوص پس از استعفای نخست‌وزیر را از خشونت و خطر دور نگه داشت».

 

نظر شما