صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 04
کد خبر: ۲۹۷۷۹

کاخ سفید گزارش کنگره را دروغین و یک طرفه خطاب کرد

سخنگوی کاخ سفید بلافاصله پس از ارائه گزارش کنگره پیرامون استیضاح رئیس جمهور؛ گزارش یاد شده را کاملا دورغین و یک طرفه بوده خطاب کرده و آن را به پرسه‌زنی‌های یک وبلاگ‌نویس زیرزمینی تشبیه کرد که برای اثبات چیزی که مدرکی برای آن وجود ندارد، تلاش می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جدال میان رئیس جمهور آمریکا و کنگره این کشور با انتشار گزارش کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه با استیضاح ترامپ وارد مرحله جدیدی شده است.

 

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته گزارش اولیه روند استیضاح رئیس جمهور این کشور را منتشر نموده است. بر این مبنا ترامپ به سوءاستفاده از قدرت، کارشکنی در پروسه تحقیقات معطوف به استیضاح و ارعاب شاهدان متهم شده است.

 

استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید سه‌شنبه شب در واکنش به انتشار گزارش تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا توسط کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، این تحقیقات را «دروغین» و «یک‌طرفه» خواند.

 

گریشام گفت: در پایان یک فرایند یک‌طرفه دروغین، [آدام] شیف [رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان] و دمکرات‌ها حقیقتا نتوانستند مدرکی دال بر خطای رئیس جمهوری ترامپ به دست دهند. این گزارش بازتاب چیزی بیش از ناامیدی‌های آن‌ها نیست.

 

سخنگوی کاخ سفید گزارش این کمیته را به "پرسه‌زنی‌های یک وبلاگ‌نویس زیرزمینی" تشبیه کرد که "برای اثبات چیزی که مدرکی برای آن وجود ندارد"، تلاش می‌کند.

 

ساعتی پیش، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی 300 صفحه‌ای از تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور منتشر و اتهام‌هایی علیه وی مطرح کرده است.

 

در این گزارش ترامپ متهم شده که از قدرت ریاست جمهوری برای تحت فشار قرار دادن «ولودیمیر» زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای تحقیق علیه «جو بایدن» رقیب انتخاباتی وی سوء استفاده کرده است.

 

در ادامه این خلاصه اجرایی آمده است: «حتی رئیس جمهور ریچارد نیکسون- که با خودداری از ارائه شواهد و مدارک لازم در فعالیت کنگره اختلال ایجاد می کرد - صلاحیت و مرجعیت کنگره را برای انجام تحقیق در خصوص استیضاح خود پذیرفت».

 

این گزارش در توضیح «پویش ارعاب و تهدید» رئیس جمهور کنونی آمریکا می نویسد که ترامپ «آشکارا در مورد احتمال مقابله به مثل» صحبت کرده و به شاهدان احتمالی نیز [بطور لفظی] حمله کرده است.

 

گفتنی است که ماه گذشته، «ماریا یووانوویچ» فرستاده پیشین دولت آمریکا در اوکراین شهادت داد که ترامپ وی را به «اقدام تلافی جویانه» تهدید کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: