صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 07
کد خبر: ۳۰۰۳۴

طرح خروج نظامیان سودانی از یمن

نخست وزیر سودان از طرحش برای خروج نظامیان سودانی از جنگ یمن خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیش از چهار سال از جنگ بی پایان ائتلاف به رهبری سعودی علیه ملت مظلوم یمن می گذرد، جنگی که تا کنون دستاوردی میدانی نداشته و علی رغم حضور مدرن ترین جنگنده ها و تعداد کثیر نیروها، پیشرفت چندانی به خود ندیده است.

 

ناکامب ائتلاف سعودی در نبرد با حوثی ها موجب شده تا همپیمانان ریاض یکی پس از دیگری در پی خروج از باتلاق یمن حرکت نمایند. امارات متحده عربی مدت هاست که بخش وسیعی از نظامیانش را یمن خارج کرده و در جدیدترین رخداد مشابه، نخست وزیر سودان که کشورش بخش عمده ای از نظامیان پیاده ائتلاف را تشکیل می دهند از تصمیمش برای خروج از باتلاق یمن خبر داده است.

 

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان در سخنانی از قصد خود برای بازگردانیدن نظامیان سودانی شرکت کننده در جنگ یمن خبر داده است. وی افزود: حضور نیروهای سودانی در یمن میراث برجامانده از رژیم سابق است.

 

حمدوک اعلام کرد: جنگ در یمن راهکار نظامی ندارد نه از طرف ما نه از طرف هر کشور دیگری در دنیا و باید از راه سیاسی بحران آن حل و فصل شود. سودان به برادران در یمن کمک خواهد کرد. ما به آنها برای حل بحران کمک خواهیم کرد.

 

نخست وزیر سودان درباره تعداد نظامیان این کشور در یمن هم گفت: این تعداد زیاد نیستند و حدود ۵ هزار نظامی هستند.

 

ناکامی در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده موجب شده تا سعودی نیز در پی گفتگو و صلح با انصارالله یمن برآید. عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی سعودی روز گذشته و در رابطه با اوضاع یمن، با تاکید بر این‌که تنها راه حل در یمن راه حل سیاسی است، گفت که همه مردم یمن از جمله انصارالله در آینده این کشور نقش خواهند داشت.

 

این مقام سعودی افزود که احتمال دستیابی به آتش‌بس و به دنبال آن حل و فصل وضعیت یمن وجود دارد.

 

الجبیر در رابطه با روابط سعودی و آمریکا گفت: «روابط میان ما و ایالات متحده صرف‌نظر از این که کدام حزب قدرت را در دست دارد، محکم و استوار است».

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: