صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۵۰
  • چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 07 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 08
کد خبر: ۳۰۱۹۳

آمریکا: ایران عامل حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق است

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفتگویی، ایران را به حمله راکتی به پایگاه البلد در هشتاد کیلومتری بغداد متهم کرد. پایگاه یاد شده محل استقرار نظامیان آمریکایی در عراق است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بحران در عراق در حالی وارد مرحله ای تازه شده که حمله به اماکن دیپلماتیک و مقرهای نظامی به بخشی از سیاست شماری از گروه های آشوبگر و یا ناشناس بدل شده است. در همین راستا و همزمان با حمله سه باره به مقر دیپلماتیک ایران در نجف، سفارت آمریکا در بغداد و پایگاه نظامیان آمریکایی در البلد نیز بارها مورد حمله راکتی قرار گرفته است.

 

پایگاه هوایی بلد که مقر استقرار نیروهای ارتش آمریكایی و پیمانكاران آمریكایی است، پنجشنبه (۱۴ آذر) هدف قرار گرفت. به نقل از مقامات ارتش عراق دو راكت كاتیوشا در داخل این پایگاه هوایی فرود آمدند. پایگاه بلد حدود ۸۰ کیلومتری شمال بغداد واقع شده است.

 

حمله روز پنج‌شنبه تلفات یا خسارات جانی نداشته و هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

 

دو روز پیش از حمله به پایگاه بلد، پایگاه هوایی عین الاسد در استان انبار در غرب عراق هم هدف حمله قرار گرفته بود. این پایگاه نیز محل استقرار نیروهای آمریکایی است. سه‌شنبه (۱۲ آذر) پنج راکت در این پایگاه فرود آمد که به گفته مقامات عراقی تلفاتی نداشته است.

 

دیوید شنکر، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک می‌گوید ایران احتمالأ در حمله به پایگاه هوایی بلد در عراق دست داشته است.

 

دیوید شنکر به خبرنگاران گفته است که آمریکا در انتظار شواهد بیشتری است، اما اگر حوادث اخیر را در نظر بگیریم "احتمالاً ایران پشت این حمله بوده است."

 

دیوید شکنر افزایش این حملات را "نگرانی بزرگ" آمریکا خواند و گفت که ایران در پنج تا شش ماه گذشته، پرخاشگرتر شده است.او به خبرنگاران گفت: «ایرانی‌ها اغلب هنگامی که احساس فشار می‌کنند دست به اقدامات تهاجمی می‌زنند.»

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: