صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 14
کد خبر: ۳۰۷۱۴

ترامپ: استیضاح صرفا برای یک تماس تلفنی شرم آور است

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام جدید کمیته قضایی مجلس نمایندگان پیرامون استیضاح او، اظهار داشت: استفاده از ساز و کار استیضاح که برای موارد اضطراری در نظر گرفته شده برای «یک تماس تلفنی فوق‌العاده»، وحشتناک است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پروسه استیضاح رئیس جمهور آمریکا با اقدام روز گذشته کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا یک گام به پیش رفت. کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی جدید، بندهای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را تصویب کرد. این کمیته ۲ بند تصویب‌شده برای استیضاح ترامپ را برای رأی‌گیری در صحن عمومی مجلس نمایندگان، به این مجلس فرستاد تا ترامپ سومین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا باشد که استیضاح می‌شود.

 

با توجه به ترکیب مجلس نمایندگان و اکثریت دموکرات در آن انتظار می رود این مجلس نیز به استیضاح رأی دهد و استیضاح به سنای آمریکا ارجاع شود.

 

«میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنای آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرده بود که در صورت تصویب طرح دموکرات‌ ها در مجلس نمایندگان این کشور، محاکمه سنای آمریکا برای استیضاح وی ژانویه سال آتی میلادی برگزار می‌ شود.

 

بر اساس اعلام رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنای آمریکا نخستین دستور کار سنا در ماه ژانویه بررسی این موضوع خواهد بود.

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به اقدام قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بندهای مربوط به استیضاح او واکنش نشان داد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا جمعه مدعی شد پیشبرد طرح استیضاح علیه او از نظر سیاسی به نفع او خواهد بود.

 

ترامپ در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه چه واکنشی به این موضوع دارد گفت: «نمی‌دانم باور می‌کنید یا نه، من در واقع داشتم پرونده توافق با چین را پیش می‌بردم.»

 

وی پس از ارائه توضیحاتی درباره توافق تجاری آمریکا و چین، در بخش دیگری از سخنانش گفت: «من با اطرافیانم صحبت کردم. این مسئله شرم‌آور است و یک فریبکاری است. هیچ کار اشتباهی انجام نشده. ذره‌ای کار اشتباه وجود نداشته.»

 

ترامپ گفت به نظر او استفاده از ساز و کار استیضاح که برای موارد اضطراری در نظر گرفته شده برای «یک تماس تلفنی فوق‌العاده»، وحشتناک است.

 

گفته می‌شود ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین که چند ماه پیش انجام شده اعطای کمک امنیتی آمریکا به این کشور را منوط به پیشبرد تحقیقات فساد علیه کسب و کار خانوادگی رقیب انتخاباتی‌اش، «جو بایدن» کرده است.

 

این افشاگری از آن جهت حائز اهمیت است که ترامپ یک مسئله مرتبط با امنیت ملی آمریکا را گروگان منافع شخصی خودش کرده است.

 

دونالد ترامپ در صورت رای موافق دو سوم سناتورها به طرح استیضاح از سمت خود برکنار خواهد شد. امری که با توجه به اکثریت جمهوریخواهان در این مجلس بسیار بعید به نظر می رسد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: