صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 17
کد خبر: ۳۱۰۸۳

اذعان هاشمی به ناکارآمدی شهرداری در برخورد با آلودگی هوا

رئیس شورای شهر تهران، مدیران شهری را به بی تحرکی و عدم ابتکار عمل در برخورد با آلودگی هوا، بوی نامطبوع تهران و سایر موارد این چنینی متهم کرد.‎

به گزارش راهبرد معاصر، به رغم بارش باران در پایتخت، بسیاری از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، همچنان هوای تهران را در وضعیت ناسالم نشان می‌دهد.

 

بر این اساس شاخص آلودگی هوای لحظه‌ای ساعت ۸ صبح امروز در ایستگاه‌های دانشگاه تهران ۱۴۹، باقرشهر ۱۰۶، قرچک ۱۷۷، امام خمینی ۱۲۴، رباط‌کریم ۱۸۵، فرمانداری شهرری ۱۵۵، علم و صنعت ۱۳۷، قائم ۱۵۵، پاکدشت ۲۰۴، ملارد ۱۵۷، سلامت ۱۴۸، آتیه‌ساز ۱۵۵، ورامین ۱۶۳، پارک رازی ۱۴۳ و پیشوا ۱۵۷ بوده است.

 

محسن هاشمی روز سه شنبه در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای پنجم شهر تهران توضیح داد: در هفته اخیر آلودگی هوا در حد ناسالم بود و در کنار این شاهد انتشار بوی نامطبوع هم بودیم و به این موارد باید ازدحام مسافران در حوزه مترو و حمل و نقل عمومی را اضافه کرد.

 

وی ادامه داد: اینکه مدیریت شهری و به طور کلی مدیریت در کشور دچار روزمرگی شده باشد امر خوبی نیست.

 

هاشمی تصریح کرد: البته در خصوص‌ بحث بوی نامطبوع قرار است کمیسیون سلامت شورای شهر بررسی هایی انجام دهد و گزارشی در صحن ارایه کند.

 

رئیس شورای شهر تهران در خصوص منشا بوی نامطبوع در برخی مناطق شهر نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص چندین فرضیه وجود دارد اما هیچ کدام از مسئولان دلیل قطعی نگفته اند.

 

شهردار تهران با اشاره به آلودگی هوا در روزهای اخیر گفت: شب گذشته ذرات معلق در هوا به 200 پی پی ام رسید که یک حالت خطرناک است و وقتی در چنین شرایطی قرار می‌گیری باید شهر تخلیه شود و اگر باران نمی‌بارید اکنون شهر تخلیه شده بود که البته این امر ناشی از تمرکز است. برای کنترل آ‌لودگی هوا علاوه بر کاهش آلاینده‌ها باید به مساله تمرکز نیز توجه ویژه‌ای شود.

نظر شما