صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۴۸
  • چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱
  • Wednesday 30 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 18
کد خبر: ۳۱۲۰۲

۷۵ درصد تریاک جهان در ایران کشف می شود

مسعود پزشکیان در مراسم معرفی مرکز ملی مطالعات اعتیاد با تاکید بر ضرورت مقابله با رشد اعتیاد در جامعه و ارتباط مستقیم آن با وقوع جرائم اظهار داشت: بیش از ۷۵ درصد تریاک دنیا را در ایران کشف می‌کنیم و کاری که جمهوری اسلامی در مبارزه با موادمخدر انجام می‌دهد قابل قدردانی است.

به گزارش راهبرد معاصر؛  اعتیاد یک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش «بیمار» توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار « مواد اعتیاد آور» می‏ گردد. اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى‌ گردد.


مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم معرفی مرکز ملی مطالعات اعتیاد به عنوان مرکز منطقه‌ای ظرفیت سازی و پژوهش در درمان اختلالات مصرف مواد اظهار کرد: اعتیاد مثل یک بازار عرضه و تقاضا است و تا زمانی که نیاز وجود دارد پیشگیری یک طرف قضیه است و مشکل همچنان وجود خواهد داشت.

 

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد مجرمان قضایی ما با اعتیاد درگیر هستند، یا معتاد هستند و یا موادمخدر حمل می‌کنند و اگر بتوانیم معضل اعتیاد را حل کنیم می‌توانیم کمک زیادی به این افراد داشته باشیم.

 

پزشکیان گفت: بیش از ۷۵ درصد تریاک دنیا را در ایران کشف می‌کنیم و کاری که جمهوری اسلامی در مبارزه با موادمخدر انجام می‌دهد قابل قدردانی است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم سازمان های جهانی پای کار فعالیت های ایران در زمینه مبارزه با موادمخدر بیایند و ایران را تنها نگذازند.

 

وی تصریح کرد: ترامپ ورود داروهای طبیعی را در کشور با اشکالاتی که در معاملات بانک ها به وجود آورده با مشکل مواجه کرده و بعد ادعا می کند که می خواهد کمک ایران کند ولی دارد با جان بیماران بازی می کند.

 

پزشکیان خاطرنشان کرد: جالب است این افراد حرف از توسعه و آبادانی و حقوق بشر می زنند ولی اینگونه رفتار می کنند! از نمایندگان سازمان ملل که در این محل حضور دارند درخواست پیگیری این موضوع را دارم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: