صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 22
کد خبر: ۳۴۱۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

هشدار هواشناسی؛ بارش برف بی سابقه و سرمای قطبی

یک کارشناس هواشناسی از بارش برف بی سابقه و سرمای قطبی در ایران خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بارش برف بی سابقه و سرمای قطبی در ایران جدیدترین هشدار هواشناسی است و طبق متنی که در فضای مجازی منتشر است، در بهمن ماه سال جاری، ورود یک سامانه سرمای قطبی و بی سابقه در راه است.

 

 

متنی با عنوان هشدار در مورد ورود موج سرمای شدید و یخبندان در ایران در حال دست به دست شدن از قول یک کارشناس ارشد آب و بحران خشکسالی از دماوند است، بدین شرح است:

 

هموطنان عزیز عنایت داشته باشید که زمستان به معنی واقعی کلمه در بهمن ماه ( 1398 ) خودش را نشان میدهد و بارشهای سنگین برف از راه میرسند.


هموطنان ارجمند عنایت داشته باشید که از غروب روز جمعه ( 1398/11/4 ) یک سامانه بارشی از عرض غربی ( مدیترانه ای ) از حاصل ناوه بسیار عمیق غربی و همچنین سرمای بی سابقه و منجمد کننده عرض شمالی ( قطبی ) وارد کشور عزیزمان میشود که بارش های این سامانه تماما بصورت برف است .


قابل توجه هموطنان عزیز اینکه موج سرمای این سامانه بقدری زیاد است که میتوانم ادعا کنم در ( 100 ) سال اخیر چنین سرمای فراگیری بیش از ( 3 ) بار در سطح کشور اتفاق نیافتاده باشد .


روز جمعه بعدازظهر ( 1398/11/4 ) این سامانه ابتدا نواحی ( کرانه های جنوبی دریای خزر ، البرز غربی ، زاگرس شمالی ، زاگرس مرکزی ) شامل استانهای ( گیلان ، مازندران ، گلستان ، اردبیل ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، کردستان ، زنجان ، قزوین ، کرمانشاه ، همدان ، مرکزی ) را تحت تاثیر بارشها و سرمای کم سابقه خودش قرار میدهد که بارشها در مناطق کوهستانی و مرتفع تماما بصورت برف است .


روز شنبه ( 1398/11/5 ) نواحی ( البرز مرکزی ، البرز شرقی ، زاگرس جنوبی ، نواحی غربی فلات مرکزی ) اعم از استانهای ( البرز ، تهران ، سمنان ، قم ، اصفهان ، چهارمحال بختیاری ، کهگیلویه بویراحمد ، ایلام ، لرستان ، شمال خوزستان ) را درگیر خواهد کرد ، سرمای این موج بقدری زیاد است که بارش در مناطق مختلف را تحت شعاع قرار میدهد و توجه هموطنان به شدت سرمای این موج جلب میشود .


روز یکشنبه ( 1398/11/6 ) نواحی ( فلات مرکزی ، زاگرس جنوبی ، مراکز شرقی ) شامل استانهای ( یزد، کرمان ، فارس ، مناطق مرتفع بوشهر ، ارتفاعات هرمزگان ، ارتفاعات سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ) را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد و در این مناطق ذکر شده بیشتر موج سرمای هوا است که زندگی هموطنان عزیز را تحت شعاع قرار میدهد .

 


آن عده از هموطنان و رانندگان عزیز که در این ایام قصد سفر به استانهای شمالی ، مرکزی و مناطق کوهستانی اعم از ( هراز ، فیروزکوه در شهرستان دماوند استان تهران ،، قزوین به رشت در استان قزوین ،، گردنه الماس در استان اردبیل ،، اسالم به خلخال حد فاصل استان گیلان به اردبیل ،، جاده چالوس حد فاصل استان البرز به مازندران ،، گردنه آوج در استان قزوین ،، گردنه اسدآباد در استان همدان ،، محور اصفهان به خرم آباد ،، گردنه قلاجه حد فاصل کرمانشاه به ایلام ،، محور پاوه به مریوان حد فاصل استان کرمانشاه به کردستان ،، گردنه کولی کش در استان فارس ) را دارند عنایت داشته باشند که با موج سرمای بی سابقه و یخبندان شدیدی مواجه خواهند شد ، بر همین اساس ( داشتن زنجیر چرخ ، البسه گرم ، گالن بنزین ( 4 ) لیتری ، مواد غذایی ) به میزان کافی حتما بهمراه داشته باشند .


قابل توجه هموطنان محترم ، هوا در بعضی از مناطق و استانهای کشور تا ( 15 ) الی ( 20 ) درجه سردتر خواهد شد و در مناطق کوهستانی صددرصد یخ زدگی گسترده داریم و خطر یخ زدگی و قطع گاز در خطوط بسیار بالاست ، بر همین اساس آن دسته از هموطنان که در مناطق کوهستانی و سردسیر کشور سکونت دارند از قبل وسایل گرمایشی غیر از بخاری های گازی را آماده داشته باشند که در مواجهه با قطع گاز دچار مشکل و زحمت نشوند .


 خواهشمند است جهت کمک به هموطنان و پیشگیری از حوادث ناگوار اطلاعیه هواشناسی فوق را بطور گسترده برای دیگر عزیزان ارسال بفرمائید.

 

حمید رضا رمضانی کارشناس ارشد آب و بحران خشکسالی دماوند
تاریخ 1398/11/1

 

پیش بینی سرمای بی سابقه در ایران

همینطور اصغری کارشناس هواشناسی در جدیدترین ویدئویی که منتشر کرده، می‌گوید موج سرمایی که از جمعه وارد ایران می‌شود در یک دهه گذشته بی‌سابقه است.

 

 

کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا

صادق ضیائیان در ارتباط با وضعیت هوای کشور در روزهای پایانی هفته عنوان کرد: از ساعات پایانی روز جمعه نفوذ هوای سرد به کشور رخ خواهد داد که بر این اساس با کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در کشور مواجه خواهیم بود.

 

وی با بیان این‌که عمده این کاهش دما از شمال غرب به مرکز، حاشیه زاگرس و سپس بخش شرقی کشور در جریان است، افزود: این جریان هوای سرد به‌تدریج از روز دوشنبه از کشور خارج خواهد شد.

 

دمای هوای کدام استان‌ها ۱۰ درجه سرد می‌شود؟

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز جمعه (چهارم بهمن ماه) استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، روز شنبه (پنجم بهمن ماه) استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی فارس و خوزستان و روز یکشنبه (ششم بهمن ماه) استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و کرمان کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌‌ای دما را تجربه خواهند کرد.

 

 

ضیائیان با بیان این‌که هوای تهران امروز نیمه ابری و گاهی با بارش پراکنده همراه است، گفت: برای فردا هوای پایتخت نیمه ابری و بعضی ساعات مه آلود خواهد بود. احتمال بارش برف نیز قابل پیش‌بینی است.

 

تکذیب خبر ورود سرمای بی سابقه به ایران

مرتضی ضرابی کارشناس اداره هواشناسی کشور با اشاره به اینکه هفته جاری شاهد سردی شدید هوا در کل کشور بوده ایم گفت که این سرما بی سابقه نیست .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
کو سرما؟
مخمد
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
چقدر دقیق وکارشناسی شده سرما وبرف اومد
طاهره
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
حالامابریم خونه هامون یانریم