صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 10
کد خبر: ۳۵۶۵۰
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ واریز سهام عدالت 98

واریز سهام عدالت در۲۲بهمن صحت دارد؟

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی واریز سود سهام عدالت 98 به زودی انجام خواهد شد و برخی از واریز سهام عدالت در 22بهمن خبر داده اند.

به گزارش راهبرد معاصر، تاریخ واریز سود سهام عدالت 98 با رسیدن به ماه های پایانی سال نزدیک شده و دارندگان این سهام منتظر پرداخت سود هستند. اخیرا برخی رسانه ها از واریز سهام عدالت در 22بهمن همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب خبر دادند که رئیس سازمان خصوصی سازی نسبت به این خبر واکنش نشان داد.

 

 

تاریخ واریز سود سهام عدالت 98

بر اساس اظهارات علیرضا صالح پرداخت سود سهام عدالت برای دارندگان آن از سوم اسفند 98 آغاز می شود و ابتدا سود سهام گروه های اولویت دار مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی واریز می شود و سپس سهام عدالت گروه های دیگر به مرور پرداخت خواهد شد و او وعده داده که تا پایان سال سود سهام همه کسانی که شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اند به طور کامل واریز می شود.

 

مبلغ سود سهام عدالت 98

بر این اساس مبلغ سود سهام عدالت به ازای یک میلیون تومان سهم مبلغی بالغ بر 200 هزار تومان خواهد بود که شمال افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و کسانی که سهام خود را به یک میلیون تومان افزایش داده اند خواهد شد.


سایر افراد نیز به میزان سهام خود از سود سهام عدالت بهره مند می شوند و از آنجایی که عمده افراد به میزان 550 هزار تومان سهام دارند غالبا سود دریافتی افراد در حدود 110 هزار تومان خواهد شد.

 

 

اظهارات معاون سازمان خصوصی سازی درباره مبلغ سود سهام عدالت

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی کشور گفت: مطابق برآورد‌های صورت‌گرفته مبلغ واریز سود سهام عدالت به ازای هر سهم یک میلیون تومان بالای ۲۰۰ هزار تومان است.


حسن علایی معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی کشور در گفتگو با برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد گفت: مطابق برآورد‌های صورت گرفته مبلغ واریز سود سهام عدالت به ازای هر سهم یک میلیون تومان بالای ۲۰۰ هزار تومان است. پرداخت سود سهام عدالت از سوم اسفند ماه سال جاری در کشور آغاز و تا پایان اسفند ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که قرار بود پرداخت سود سهام عدالت از آذرماه سال جاری به حساب مشمولان واریز شود چرا به اسفند موکول شد، اظهارداشت: شرکت‌های که در سبد سهام عدالت قرار دارند اغلب بورسی هستند. پایان سال مالی این شرکت‌ها منتهی به ۲۹ اسفند هر سال است. مجمع عمومی این شرکت‌ها نیز پس از گذشت چهار ماه از پایان سال مالی یعنی تیر ماه برگزار می‌شود.

 

علایی اظهارداشت: بر اساس قوانین جاری بازارسرمایه و قانون تجارت این شرکت‌ها هشت ماه پس از برگزاری مجمع عمومی فرصت قانونی برای توزیع سود سهم دارند بنابراین تیرماه که مجمع عمومی شرکت‌ها برگزار می‌شود شرکت‌ها اغلب سود سهم سهامداران حقوقی که سهام عدالت هم مشمول این موضوع است انتهای سال یعنی ماه اسفند به نیابت از مشمولان به حساب سازمان خصوصی واریز می‌کنند.

 

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی هم پس از وصول سود از شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت بلافاصله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌کند. واریز سود سهام عدالت در آذرماه جنبه قانونی به لحاظ قانون بازار سرمایه و قانون تجارت ندارد.

 

وی افزود: شرکت‌ها الزامی به وایز سود پس از تیرماه را ندارند بلکه واریز سود سهم سهامداران حقوقی از جمله سهام عدالت اغلب در بهمن و اسفند صورت می‌گیرد.

 

شایان ذکر است همان طور که پیشتر درباره ثبت نام سهام عدالت گفتیم هنوز ثبت نام جدید نداریم و در صورت اعلام راهبرد معاصر به صورت لحظه اطلاع رسانی در این زمینه خواهد داشت.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فلونی
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
سلام این چه سهام عدالتیه که طرف باید یک سال برای گرفتاریاش بره دنبال این بعد یکسال الانم خبری ازش نیست یا قادر به کاری نشیش یا هم درست رفع مسعولیت داشته باشین
ناشناس
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
چرا سهامی ک فروختیم نمیریزن حساب لازممونه
مینو. مرادی
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
باسلام ما چکهای که دادین یک ملیونیه منظورتون همونه یافرق داره خواهشا جواب بدین ممنون میشم
ناشناس
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
سلام چطور ثبت نام می کنید ما هم ثبت نام کنیم تا برای ما هم تعلق بگیره
شاهین
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
امروز 24 بهمن هست بعدش تیتر زدید واریز سهام عدالت در22 بهمن
ناشناس
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
سلام سود سهام عدالت افراد فوت شده که به نام وراث زده شده کی واریز می شود؟
ناشناس
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
سلام چرا مبلغ سهام عدالت همه یکسان نیست بعضی پانصد تومانی هست بعضی یک میلیونی این انصاف نیست ..تو همه چیز فرق می گذارید.
وحید
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
اون موقع که برگه سهام عدالت را میدادن به ما ۵۰۰ هزاری دادن بعد از ما یک ماه یکملیونی دادن گفتن کسی که برگه ۵۰۰ داره فرقی نمیکنه همان یک میلیونه حالا پس از ده سال میگن پانصد ومیلیون باهم فرق میکنه ولی این انصاف نیست ما یک سال زودتر گرفتیم چی به ما دادن که الان فرق گذاشتن ولی با انصاف بدین
ناشناس
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
سلام وعرض ادب این جانب جز. هیچ ارگان یا اداره ای نبستم با ماشین پراید درصدی کار میکنم چرا ب من سهام عدالت نمیدن
ناشناس
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
سلام چه اسم عدالت روی آن گذاشتید که هیچ موقع ثبت نام ندارید و برعکس به کسانی پرداخت کرده اید که نیاز ندارند
لیلی
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
ماهایی‌که‌سهام‌عدالت‌نداریم‌کجابریم‌چه‌کارکنیم‌.تامرحله‌کدرهگیری‌پیش‌رفتیم‌ولی‌بعدش‌گفتن‌ظرفیت‌تکمیله.
ناشناس
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
باسلام سهام عدالت رو زمانی که به جانبازان فاقد شغل معسرین دادن یک ملیون بود زیرش اامضا هم شده یعنی ما دهک اول بودیم مثل امدادو بهزیستی حالا زدن زیرش بعد این همه سال نصف سود به ما معسرین تعلق میگیره آقایون باور کنید وضعییت ما از امدادو بهزیستی خیلی خیلی فلاکت بار تر هستش
ناشناس
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
باسلام سهام عدالت رو زمانی که به جانبازان فاقد شغل معسرین دادن یک ملیون بود زیرش اامضا هم شده یعنی ما دهک اول بودیم مثل امدادو بهزیستی حالا زدن زیرش بعد این همه سال نصف سود به ما معسرین تعلق میگیره آقایون باور کنید وضعییت ما از امدادو بهزیستی خیلی خیلی فلاکت بار تر هستش
ناشناس
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
باسلام سهام عدالت رو زمانی که به جانبازان فاقد شغل معسرین دادن یک ملیون بود زیرش اامضا هم شده یعنی ما دهک اول بودیم مثل امدادو بهزیستی حالا زدن زیرش بعد این همه سال نصف سود به ما معسرین تعلق میگیره آقایون باور کنید وضعییت ما از امدادو بهزیستی خیلی خیلی فلاکت بار تر هستش
ناشناس
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
فقط دورغ
ناشناس
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
چرامن وپسرم اون برگه ثبت نام روداریم ولی رفتیم که ش شبابدیم اصلااسممون توسایت نبودولی شوهرم بودوشماره شباداد
ناشناس
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
خداوند احمدی نزاد را در پناه خودش حفظ کند
هر نفره یکمیلیون تومان سهام عدالت داد بعد از پانزده سال دولت میگه هنوز پانصدهزار تومان سود نکرده که بابت اصل برداردند
در همان سال بنده دومیلیون از بانک گرفتم نتوانستم پرداخت کنم
الان رسیده به ده میلیون تومان با سود مگر چه فرقی بین یکمیلیون سهام با یکمیلیون بانک هست که اون پنج میلیون بشه ولی این پانصد هزار تومان نفع نداشته باسد وجدانتان را قاصی قرار بدهید وقصاوت کنید۰
ملت
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
جون مادراتون این سهامها رو زودتر آزاد کنید با فروش آن بهتر میشود از مشکلاتمان عبور کنیم
ناشناس
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
چقدر شعار ۲۰۰ تومن چیه که هرروز تکرار می کنین واقعا شرم اوره