صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۳۲
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 February 29
کد خبر: ۳۷۱۵۴

جزئیات کاهش ساعت کاری اداری تهران

کاهش ساعت کاری اداری تهران از امروز توسط ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مصوب و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تصویب کاهش ساعت کاری اداری تهران برای پیشگیری از شیوع کرونا از امروز دهم اسفند برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

 

 

سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته در توئیتی از کاهش ساعات کاری ادارات در برخی از استان‌ها خبر داد. سخنگوی وزارت بهداشت با انتشار توییتی اعلام کرد: ساعات کاری ادارات با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و استانداران، دو ساعت کاهش پیدا می‌کند.

 

بر همین اساس استاندار تهران امروز، مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر کاهش ساعات کاری ادارات در استان تهران را برای اجرا به دستگاه های اجرایی استان تهران ابلاغ می کند.

 

ساعت کار ادارات در تهران از ۸ تا ۱۳

علیرضا زالی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از اظهار داشت: ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه‌های عمومی غیر دولتی تا اطلاع ثانوی و تغییر شرایط بیماری از ساعت ۸ تا ۱۳ است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت رستوران‌هایی که توزیع غذا را در ادارات انجام می‌دهند، ممنوع است، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت دورکاری، بر اساس پروتکلی که خودشان تدوین می‌کنند، استفاده کنند.

 

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان تهران ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و ادارات می‌توانند با همکاری پزشک معتمد خود نسبت به دادن مرخصی به گروه‌های در خطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، بانوان باردار و شیرده یا بانوانی که کودک زیر سه سال دارند یا بانوانی که همسر بیمار دارند، اقدام کنند.

 

 

زالی همچنین با تشریح مشخصات افرادی که مشمول مرخصی در ادارت می‌شوند، گفت: افرادی که دیابت پیشرفته دارند، یا دچار ضعف ایمنی بوده و یا سابقه ابتلاء به سرطان دارند یا از داروی کاهنده سطح ایمنی استفاده می‌کنند و یا مدت‌ها است، داروهای کورتنی استفاده می‌کنند یا بیماری کبدی دارند، مشمول تقلیل ساعت کاری یا مرخصی هستند.

 

وی گفت: جانبازان شیمیایی نیز مشمول مرخصی اجباری بدون احتساب سنوات هستند.

 

زالی از راه اندازی مدرسه تلویزیونی با هماهنگی صداوسیما خبر داد و گفت: مقرر شد، با هماهنگی آموزش و پرورش از ظرفیت آموزش مجازی هم استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی نماینده وزیر بهداشت قرار شد که از ظرفیت سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و ۴۰۳۰ که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ایجاد شده برای تقویت زیرساخت‌های حمایتی و آموزشی استفاده شود.

 

ساعت کار بانک‌های دولتی کم شد

براساس اعلام شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در تمام کشور از امروز(دهم اسفند) تا آخر هفته (پانزدهم اسفند) از ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ خواهد بود.

 

ساعت کار کارکنان این دسته از بانک‌ها نیز ۸ تا ۱۳ اعلام شده است.

 

بر اساس این گزارش ساعات کار ادارات در استان تهران طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ۲ ساعت کاهش خواهد یافت.

مطالب مرتبط
نظر شما