صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 04
کد خبر: ۴۰۹۶

 اهداف نتانیاهو از افزایش تهدید‌ها علیه ایران و حزب‌الله چیست؟

ناظران معتقدند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با افزایش تهدید‌های خود علیه ایران و حزب‌الله به دنبال کسب آرای انتخاباتی است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ دالیا النمری خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در قدس اشغالی گزارش داد بنیامین نتانیاهو هیچ مناسبتی را برای تاختن به ایران و حزب‌الله از دست نمی‌دهد. لبنان و سوریه هر دو در حیطه تهدید‌های نتانیاهو قرار دارند. آخرین مورد از این تهدید‌ها در برابر دیپلمات‌های خارجی حاضر در سازمان ملل متحد بود که نتانیاهو در این مراسم بر موضع رژیم صهیونیستی در قبال دولت جدید لبنان تاکید کند. نتانیاهو گفت ایران نمایندگان بسیاری دارد که یکی از این نمایندگان حزب‌الله است که هم اکنون به دولت لبنان پیوسته است. این توصیف اشتباه است چرا که حزب‌الله لبنان هم اکنون دولت لبنان را در اختیار خود دارد و معنای این سخن این است که هم‌اکنون این ایران است که دولت لبنان را در اختیار دارد.

 

بی‌تردید نزدیک شدن زمان انتخابات در رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را که به دنبال آن است که برای پنجمین بار پست نخست وزیری را از آن خود کند، مواضع آتشین اتخاذ کند و توان نظامی خود را به رخ بکشد. نتانیاهو در جمع وزرای خود به آزمایش موشکی اخیر ایران و اظهارات مسئولان ایرانی راجع به نابودی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت زمان انتخابات مانع از آن نیست که ما تصمیم‌هایی را در جبهه‌های درگیری در شمال و جنوب بگیریم.

 

اوری درومیف تحلیلگر سیاسی اسرائیلی، گفت: امیدوارم این سخنان در حد سخن باقی بماند. امیدوارم که این مسئله به همان سناریویی که در سال ۱۹۹۶ در برهه انتخابات رخ داد منجر نشود، در سال ۱۹۹۶ عملیاتی نظامی با عنوان خوشه‌های خشم به راه افتاد و این اقدام به ضرر شیمون پرز -نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی - بود که انتظار داشت در انتخابات به پیروزی دست پیدا کند.

 

داغی رقابت‌های انتخاباتی دامن تمامی احزابی را که در نهم آوریل در این انتخابات شرکت می‌کنند گرفته است و همین مسئله باعث شده است این احزاب برای خشنود کردن مردم رژیم صهیونیستی لحن تنش‌آفرین خود را افزایش داده‌اند؛ چراکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اسرائیلی‌ها به احزاب دسته راستی تمایل دارند.

 

ناظران معتقدند تهدید‌های تل‌آویو علیه بیروت و دمشق ابزاری است که نتانیاهو با بکارگیری آن تلاش می‌کند که در انتخابات به پیروزی برسد و نگاه‌ها را از پرونده‌های فساد خود به جای دیگر معطوف کند.

 

تهدید‌های نتانیاهو در حالی مطرح می شود که اخیرا پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی در گزارشی نوشت در یک سند طبقه‌بندی شده که به دست این روزنامه رسیده است، ژنرال یائیر گولان، معاون پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، درباره «آسیب برگشت‌ناپذیر» ناشی از نبود اعتماد فرماندهی عالی ارتش رژیم صهیونیستی به نیرو‌های زمینی هشدار داد و تاکید کرد که نیروی هوایی نیز نمی‌تواند در جنگ پیروز شود.

 

بر اساس این سند، ژنرال گولان در این باره گفت: مشکل در فرماندهی عالی ارتش رژیم صهیونیستی، در ذهنیت آن است که واقعا روی نیرو‌های زمینی حساب نمی‌کند. این سند شامل یک گزارشی تکمیلی است که شش ماه پیش به کمیته امور خارجی و دفاعی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی ارائه شده است. سند مذکور از سوی اسحاق بریک ژنرال بازنشسته و بازرس ارتش رژیم صهیونیستی ارائه شده بود که وی نیز هشدار داده بود ارتش رژیم صهیونیستی آماده جنگ نیست.

 

 

نظر شما