صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۵۲
  • پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 25 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 17
کد خبر: ۴۳۱۵۹
آزادسازی سهام عدالت

فروش سهام عدالت به چه صورت است؟

فروش سهام عدالت تنها پس از آزاد سازی سهام عدالت و به صورت مرحله ای ممکن خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر، کسانی که سهام عدالت دارند و قصد فروش سهام عدالتشان را دارند باید حتما تا تاریخ 8 خرداد ماه نسبت به ازاد سازی سهام عدالت به روش سهام داری مستقیم اقدام کنند. تنها در این صورت است که امکان فروش سهام عدالت را خواهند داشت. البته بلافاصله پس از ازادسازی سهام عدالت این امکان مهیا نیست و باید صبر کنند تا دولت زمان آن را اعلام کند.

 

روش های فروش سهام عدالت

در مجموع فروش سهام عدالت به دو صورت ممکن است: فروش وکالتی و فروش در بورس


1- فروش سهام عدالت در بانک

دولت این اجازه را به دارندگان سهام عدالت داده است تا از طریق بانک ها بتوانند سهام عدالتشان را به فروش برسانند و مبلغ آن را دریافت کنند. البته فروش وکالتی به سایر افراد غیرقانونی و ممنوع است و معامله سهام عدالت به این شیوه مورد پذیرش نیست. با این وجود هنوز جزئیات آن مشخص نشده است و دولت اعلام نکرده کدام بانک ها به عنوان بانک های عامل فروش سهام عدالت خواهند بود. این تصمیم پس از آن گرفته شد که رئیس جمهور اعلام کرد ترتیبی داده شود تا روند فروش سهام عدالت روان سازی سود و مردم بتوانند از طریق بانک ها نیز سهام عدالتشان رابه فروش برسانند.

 

 

2- فروش سهام عدالت در بورس

برای فروش سهام عدالت در بورس که توسط کارشناسان این روش توصیه می شود باید ابتدااز طریق سامانه سهام عدالت به ادرس samanese.ir برای ازادی سازی سهام عدالت به روش سهام داری مستقیم اقدام کنید تا مدیریت سهام در اختیار خودتان باشد.


سپس اگر کد بورسی و شناسه سجام ندارید از طریق کارگزاری ها برای کد بورسی و از طریق سامانه سجام و دفاتر پیخوان برای کد سجام اقدام کنید و منتظر اعلام دولت باشید تا پس از آن به صورت مرحله ای هر بار بخشی از سهام عدالت خود را اجازه فروش در بورس می یابید.


در فروش سهام عدالت در بورس این مزین وجود دارد که قیمت واقعی سهام کشف و به قیمت فروش می رود و امکان سوء استفاده و کاهش ارزش وجود ندارد.

 

زمان فروش سهام عدالت

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفته در نیمه اول سال 99 مرحله اول آزادسازی سهام عدالت برای فروش انجام خواهد شد تا مردم بتوانند بهشی از سهام عدالت خود را به فروش برسانند اما هنوز میزان و مبلغ دقیق آن مشخص نیست.

 

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: